avtomobili-444

09.05.2025 Скопје

Извршните директори на „Рено“ и „Стеланис“ предупредуваат дека автомобилите станале недостапни поради европските регулативи.

Двајцата извршни директори велат дека ЕУ е премногу еднострано посветена на електричните автомобили.

Тие повикуваат на радикално и брзо поедноставување на европските прописи, за да можат повторно да понудат прифатливи и популарни автомобили. Тоа укажува на вишок правила што ги прават автомобилите потешки, посложени и поскапи. Според Џон Елкан од „Стеланис“, Европа е единствениот голем пазар кој сè уште не се опоравил на нивоата пред Ковид.

Минатата година во Европа беа продадени 15 милиони автомобили, во споредба со 18 милиони во 2019 година, пишува HAK.

Помеѓу 2015 и 2030 година, цената на автомобил како „Рено Клио“ ќе се зголеми за 40 проценти, од кои 92,5 проценти се должат на регулативите. Малите градски автомобили речиси исчезнаа како резултат на тоа: нивниот пазарен удел падна од 50 проценти на едвај 5 проценти, вели Лука де Мео, извршен директор на Рено.

Де Мео го осудува фактот дека европските правила се дизајнирани за поголеми, поскапи возила, што ги прави малите автомобили речиси непрофитабилни. Задолжителните технологии како што се системите за помош на возачот или заштитата на пешаците водат до високи фиксни трошоци, кои се подеднакво значајни и кај компактните автомобили и кај поскапите модели.

Извршните директори се залагаат за поедноставување на европските правила, како што претходно вети претседателката на Комисијата, Урсула фон дер Лајен. До 2030 година се планирани уште сто нови правила, што би ги зголемило цените на автомобилите за четириесет проценти.

Двајцата извршни директори велат дека ЕУ е премногу еднострано фокусирана на електричните автомобили. Заменувањето на старите, загадувачки автомобили е поважно отколку фокусирањето само на модели со нулта емисија. Според Елкан, други региони, како што се Кина и САД, спроведуваат силни индустриски стратегии, додека Европа е заглавена помеѓу слаби национални буџети и слаба Комисија.

Земјите ширум светот ги заштитуваат своите автомобилски индустрии, освен во Европа – заклучува Де Мео.

Подготвено од М.Д.

About Author