EU

30.04.2025 Скопје

Трговската војна меѓу САД и Кина се прелеа и на социјалните мрежи, а особено е присутна на TikTok, но во центарот на „препукувањата“ сега се европските модни куќи.

Добро е познато дека чантите од реномирани европски брендови како што се Хермес, Луј Витон или Прада се екстремно скапи и можат да чинат неколку илјади евра.

Иако многу луксузни европски брендови тврдат дека нивните производи се произведени во Европа – што за многу клиенти е гаранција за квалитет, корисниците на TikTok кои се претставуваат како кинески производители велат дека тие се оние кои всушност ги произведуваат производите на луксузните брендови.

Десетици илјади видеа на TikTok се објавени под виралниот хаштаг #chinesemanufacturer, каде што кинеските креатори на содржини ги наведуваат производителите за кои тврдат дека всушност произведуваат производи од луксузни брендови.

Основоположникот на овој тренд се чини по име Ванг Сенг, кој зборува во име на кинески производител на чанти.

Во видеото, кое собра повеќе од шест милиони прегледи – пред да биде избришано и подоцна повторно објавено на други профили, Сенг тврди дека „80 проценти од луксузните чанти во светот се произведуваат во Кина“.

Сенг изјави дека „луксузните брендови ги враќаат речиси готовите торби во својата земја за повторно да ги спакуваат и да им стават лого“.

Според Сенг, овој метод наводно им овозможува на „чантите да изгледаат како да се „произведени во Италија“ или „произведени во Франција““.

Сенг, како и другите корисници на TikTok, тврди дека работи за производители на луксузни брендови на оригинална опрема (OEM) – производители на оригинална опрема кои произведуваат производи што потоа ги продаваат на компании кои подоцна ќе ги пласираат на пазарот под свое име.

Други видеа директно се однесуваат на царините од 145 проценти што американскиот претседател Доналд Трамп ги воведе врз Кина, додека корисниците на TikTok ги охрабруваат онлајн купувачите да ги поддржат кинеските фабрики и да купуваат стоки директно од нив.

Во некои видеа на TikTok, креаторите на содржини исто така истакнуваат колку се квалификувани кинеските работници, објаснувајќи колку всушност чини изработката на луксузни торби и фалејќи се колку добро можат да ги репродуцираат.

Видеата на TikTok, кои се на англиски јазик и ги споменуваат цените во долари, се чини дека се насочени кон американските потрошувачи, познати по купувањето европски луксузни стоки на големо.

Спротивно на тврдењата на некои корисници на TikTok, постојат строги правила околу етикетите за европско потекло.

За да се добие ознаката „произведено во Европа“, последната значајна трансформација на производот мора да се случи во земјата на производство.

Луксузните брендови се свесни за ова и на своите веб-страници, Хермес и Луј Витон ги наведуваат локациите каде што ги произведуваат и произведуваат своите производи – од кои ниедна не е во Кина.

Ноеми Леклерк, истражувачка новинарка, изјави дека брендовите што ги класифицира на „долниот крај“ од луксузниот спектар – како што се Ралф Лорен или Прада – се произведуваат во Кина во одредени фази од процесот на производство.

Сепак, таа изрази поголем скептицизам кога станува збор за брендови како Хермес, кои се на врвот на луксузниот спектар.

И покрај ова, оваа индустрија е обвиткана во тајност бидејќи, како што вели тој, „нема бренд што може 100 отсто да каже дека не е произведен во Кина“.

„Тие ги имаат сите канали таму и тоа е пазар кој беше многу динамичен до неодамна. Значи, тие очигледно имаат свои капацитети, фабрики, продажни места и слично“, истакнува тој.

Што се однесува до вирално популарните видеа на TikTok, Леклерк верува дека повеќето од прикажаните производи се всушност фалсификати.

Ова значи дека тврдењата на креаторите на содржини дека работат за или претставуваат OEM добавувачи на луксузни модни брендови веројатно не се вистинити, а причината зад овој тренд е веројатно политичка.

„Кинеската влада презеде мерки за поттикнување на производството на фалсификати како одговор на американските царини. Ова доаѓа во време кога се враќа на својата правна рамка што ја опфаќа областа на интелектуалната сопственост“, изјави Леклерк.

Вообичаено е производството на фалсификати да стане геополитичко оружје, додаде Леклерк и даде пример за тоа како по руската инвазија на Украина, луксузните брендови се повлекле, „што значело дека фалсификатите од Турција почнале да влегуваат на рускиот пазар“.

Подготвено од М.Д.

About Author