PRISTANISTE AVTOMOBILI

11.04.2025 Скопје

Производителите на автомобили држат илјадници возила на американските пристаништа и привремено ги запираат пратките додека се обидуваат да го ублажат ударот од ескалирачката трговска војна на американскиот претседател Доналд Трамп.

Некои производители почнаа да го одложуваат влегувањето на нивните залихи во САД во последниве денови, изјавија тројца директори во логистичкиот и автомобилскиот сектор.

Еден од нив предупреди дека заостатокот на увезени возила во американските пристаништа може да стане „прилично грд“ со брзо полнење на пристаништата за неколку недели, доколку американските тарифи не се олеснат поради конфузијата околу тоа како ќе се спроведат мерките.

Се приближуваме до капацитетот во некои пристаништа – изјави еден менаџер за логистика.

Некои се надеваат дека тарифите нема да траат долго

Некои марки како Audi, Jaguar Land Rover и Aston Martin ги прекинаа или минимизираа испораките во САД за април, бидејќи претпоставуваат дека нивните моментални залихи таму ќе бидат преоптоварени за краток временски период.

Во Германија, Бремерхавен, едно од најголемите пристаништа за автомобили во светот, рече дека очекува да изгуби до 50 отсто од испораките на возила до и од САД – пазар кој сочинува нешто помалку од една третина од вкупниот автомобилски сообраќај.

Ќе ги почувствуваме и ефектите – изјави Матијас Магнор, извршен директор на BLG Logistics, која управува со пристаништето Бремерхавен.

Многу раководители во индустријата и понатаму се надеваат дека тарифите на Трамп за увезените автомобили нема да траат долго, што ги натера некои производители на автомобили засега да престанат да ги испраќаат од европските фабрики или пристаништа, според еден од директорите на логистиката.

„Овој привремен пристап на чекање и гледање е стратегија“, рече тој, додавајќи дека производителите на автомобили гледаат да видат дали има некаков компромис меѓу САД и нивните трговски партнери.

Директорот за логистика додаде дека знае за еден производител на автомобили кој побарал да ги задржи возилата во американските пристаништа доколку пристигнат по стапувањето на сила на тарифите. Друг ги чувал возилата на пристаниште во Европа.

Надоместоците за држење автомобили на пристаништето се високи, а производителите на автомобили исто така бараат да ги преместат возилата во складишта во САД, каде што производителите можат привремено да складираат производи без царина.

Никој не знае како ќе се применуваат тарифите.

Некои возила од канадско производство, кои се транспортираат со железница, исто така се заглавени на влезното пристаниште во Детроит, според еден експерт за синџирот на снабдување со седиште во САД.

Трамп минатата недела воведе царини од 25 отсто за сите увезени автомобили, но од 3 мај царините ќе опфатат и широк опсег на автоделови, иако делумно се направени исклучоци за Мексико и Канада.

Еден германски извршен директор на автомобили рече дека многу компании сè уште се обидуваат да откријат како точно ќе важат тарифите и што претставува дел од автомобилот.

Дали е дел од моторот или е секоја завртка во моторот – се запраша.

Според американските власти, возилата кои се во согласност со договорот за слободна трговија меѓу САД, Мексико и Канада од 2020 година, ќе останат ослободени од царините, но царините од 25 отсто ќе почнат да важат додека не се утврди вредноста на компонентите произведени во странство.

Производителите на автомобили сега се обидуваат да откријат од каде доаѓа секоја од компонентите во нивните возила, процес кој е исклучително тежок и одзема многу време поради сложената и глобална природа на синџирите на снабдување на автомобилската индустрија.

Официјален претставник на германски производител на автомобили рече дека логистиката е краткорочен тактички потег, но производителите на автомобили сè уште не носат долгорочни одлуки за производство бидејќи сè уште има премногу несигурност за долговечноста на тарифите или потенцијална одмазда од други земји.

Подготвено од М.Д.

About Author