
15.04.2025 Скопје
H&M планира оваа година да создаде „дигитални близнаци“ од своите модели кои ќе можат да учествуваат во кампањи на други брендови, за плаќање – исто како и вистинските модели. Компанијата нагласува дека сака да прави сè одговорно, притоа да ги задржи правата на вистинските модели и да плаќа авторски права.
H&M се придружува на се поголем број брендови кои користат вештачка интелигенција (AI) за да го забрза производството, да предвиди трендови и да ги намали трошоците за кампањата. Според проценките, модниот пазар на вештачка интелигенција веќе вреди повеќе од 3 милијарди долари, а до 2034 година би можел да порасне на над 60 милијарди долари.
Сепак, синдикатите и активистите предупредуваат дека употребата на дигитални клонови покренува бројни етички прашања – од правото на сопствен имиџ до заканувачки работни места во креативната индустрија, вклучувајќи фризери, шминкери и фотографи.
Модните брендови како Levi’s, Mango и Balmain веќе користат модели со вештачка интелигенција. Додека некои, како L’Oréal, создадоа виртуелни инфлуенсери како Лил Микела, а францускиот Balmain го лансираше Shuda во 2018 година – дигитален супермодел кој никогаш не стапнал на снимање.
Бидејќи моделите со вештачка интелигенција не бараат паузи, одмори или такси, брендовите заштедуваат пари и време. Сепак, се поставува прашањето – дали технологијата ја подобрува индустријата или постепено ги турка луѓето од неа?
Експертите истакнуваат дека иако вештачката интелигенција може да ја подобри логистиката, креативното срце на модата сепак го сочинуваат луѓе – дизајнери, стилисти, фотографи и модели, бидејќи емоциите и автентичноста остануваат клучот за успехот.
Подготвено од М.Д.