
20.03.2025 Скопје
Планинската земја Швајцарија стана земја со најголема флота на контејнерски бродови во светот, и покрај тоа што е без излез на море. Ова главно се должи на бродската корпорација „Mediterranean Shipping Company“ (MSC), која е со седиште во Женева.
Германија, која некогаш можеше да се пофали со најголемата флота на контејнери во светот, сега е на третото место според овој показател, вели Габи Борнхајм, претседател на Здружението на германските сопственици на бродови (ВДР). Таа забележува дека земјата со втора по големина флота на контејнерски бродови во светот е Кина.
Швајцарија стана лидер во овој сектор благодарение на„ MSC“, која е најголемата компанија за транспорт на поморски контејнери во светот. Корпорацијата, која е под контрола на семејството Апонте, е основана во италијанскиот град Неапол во 1970-тите. Нејзиното седиште подоцна било преместено во Женева, Швајцарија.
„MSC“ неодамна купи значителен број контејнерски бродови, од кои некои од Германија.
„Тие стекнаа значителна тонажа на бродови“, рече Габи Борнхајм, претседател на Здружението на германските бродари.
Во 2024-та година „MSC“ се најде на насловните страници со купувањето на удел во „Hamburger Hafen und Logistik AG“ (HHLA), кој управува со терминалот за контејнери во пристаништето во германскиот град Хамбург.
Благодарение на „MSC“, Швајцарија е светски лидер во секторот за поморски контејнерски транспорт, со 34,7 милиони бруто тонажа.
Тонажата е мерка за димензиите или носивоста на бродот, посочуваат експертите.
На второ место во светот во секторот за поморски контејнерски транспорт е Кина, чија бруто тонажа на брод е 31 милион. Трета е Германија, со 30,2 милиони. Германската трговска флота се состои од 1.764 бродови, 36 помалку од претходната година.
„Но, неговата бруто-тонажа се зголемува од 47 милиони бруто тони на 47,4 милиони бруто тони“, рече претседателот на Здружението на германските бродари.
Во 2023-та, главните пристаништа на Европската унија (ЕУ) ракуваа со контејнери со волумен еквивалентен на 92,4 милиони тони стандардни контејнери од 20 стапки. Ова го покажуваат сегашните податоци на европската статистичка агенција Евростат.
Стандардните контејнери од 20 стапки се долги околу 6,06 метри, широки 2,44 метри и високи 2,59 метри, велат експертите.
Контејнери со кои се ракува во главните пристаништа на ЕУ во 2023-та година се за 4,4 отсто помалку во споредба со 2022-ра година.
Кај полните контејнери намалувањето е позначително (-4,7%) во однос на падот на преработката на празни контејнери (-2,8%).
Во 2023-та година Шпанија беше земја на Европската унија чии пристаништа управуваа со најголем обем на контејнери. Таа изнесува еквивалент на 16,4 милиони стандардни контејнери од 20 стапки. Ова претставува 17,7 отсто од вкупниот волумен на контејнери со кои се ракува во главните пристаништа на Европската унија во 2023-та година.
По Шпанија по овој индикатор следат Холандија (14,8%), Германија (13,7% од вкупниот волумен на ЕУ), Белгија (12,4%) и Италија (11,8%).
Овие пет земји сочинуваат вкупно 70,5 отсто од контејнерите со кои се ракува во главните пристаништа на ЕУ во текот на периодот што се разгледува.
Ротердам, Антверпен-Бриж и Хамбург се трите пристаништа во земјите на Европската унија кои ќе бидат домаќини на 2023-та година… Обработени се најмногу контејнери, покажуваат податоците на Евростат.
Подготвено од М.Д.