onlajn-

24.02.2025 Скопје

Речиси сите Ирци купувале преку Интернет во 2024-та година, а од земјите-членки на Европската унија (ЕУ), најмалку онлајн нарачки биле направени во Бугарија.

Ова го покажуваат податоците на Еуростат за користење на информациско-комуникациските технологии. Истражувањето се спроведува во ЕУ од 2002-ра година и опфаќа лица на возраст меѓу 16 и 74 години и домаќинства со најмалку еден член во оваа возрасна група.

77% од корисниците на интернет во ЕУ нарачале или платиле за стоки и услуги преку Интернет во 2024-та година. Ова претставува зголемување од 17 процентни поени (п.п.) во однос на 2014-та година, кога нивното учество изнесуваше 59%.

Најголем број на интернет корисници кои купувале онлајн во 2024-та година имало во Ирска (96%), Холандија (94%) и Данска (91%). Бугарија е земја со најмал удел на онлајн купувачи (59%), а потоа следат Италија и Романија (60%).

Во споредба со 2014-та година, најзначајниот пораст на потрошувачите кои нарачувале преку Интернет е забележан во Романија (за 43 пп – од 17% на 60%), Унгарија (за 37 пп – од 42% на 79%) и Литванија (за 36 пп од 36% на 72%). Бугарија, исто така, забележа значително зголемување на уделот на онлајн купувачите во 2014-та година кога беа 28% (за 10 години растот беше 31 п.п.).

Најчесто нарачуван артикл преку Интернет во 2024-та година беа облека, вклучително и спортска, при што 45% од луѓето направиле таква нарачка само во последните 3 месеци од годината.

На второ место е испораката на храна од ресторани, синџири за брза храна и угостителски услуги (21%), потоа козметика и производи поврзани со здравјето (20%), мебел, покуќнина и градинарски производи (19%).

Спортска опрема, книги, списанија, весници и додатоци во исхраната се нарачуваа и преку Интернет – секој со удел од 16%.

Подготвено од М.Д.

About Author