
27.02.2025 Скопје
Според најновите, прелиминарни податоци на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), продажбата на нови автомобили во Европа (ЕУ, Велика Британија и ЕФТА) паднала за 2,1% во јануари 2025-та година во споредба со истиот период претходната година, достигнувајќи 995.271 единици.
Раст на продажбата на електрични возила, пад на интересот за бензин и дизел
И покрај општиот пад на пазарот, продажбата на електрични возила (EV) се зголеми за 37%, на 121.000 регистрации, со што нивниот пазарен удел е 15%.
Хибридните возила исто така забележаа раст од 18,4%, додека продажбата на plug-in хибриди падна за 8,5%. Од друга страна, продажбата на автомобили со бензин и дизел опаднала за 20,5% и 2,5%, соодветно.
„Dacia Sandero“ останува најпродаваниот автомобил во Европа
Групацијата „Volkswagen“ оствари раст на продажбата од 5,3%, додека брендот „Volkswagen“ забележа пораст од 16,6%, зацврстувајќи ја својата водечка позиција на пазарот.
„Renault Group“ исто така забележа раст од 5,4%, додека „Stellantis“ претрпе пад на продажбата од 16%.
Кога станува збор за најпродаваните модели, „Dacia Sandero“ повторно го зазеде првото место како најпродаван автомобил во Европа во јануари, надминувајќи го „Volkswagen Golf“.
Од друга страна, „Tesla“ забележа драстичен пад на продажбата во Европа, со само 9.900 продадени возила во јануари, што е пад од 45% во споредба со истиот период минатата година.
Овој пад може делумно да се припише на контроверзните политички изјави на Илон Маск, но и на очекувањата на клиентите за нова верзија на „Model Y“ да се појави на пазарот.
Прелиминарните податоци од јануари укажуваат на промена на преференциите кај европските купувачи, кои се повеќе се префрлаат на електрични и хибридни возила, додека интересот за традиционалните бензински и дизел мотори опаѓа.
Продажба на автомобили во Европа во јануари 2025-та година.
Продажба по група
„Volkswagen Group“ – 268.409 (+5,3%)
„Stellantis“ – 154.079 (-16,0%)
„Renault Group“ – 97.910 (+5,4%)
„Hyundai-Kia“ – 83.297 (-3,7%)
„Toyota Group“ – 80.270 (-4,4%)
„BMW Group“ – 70.192 (-2,9%)
„Mercedes-Benz“ – 42.532 (-2,4%)
„Ford“ – 31.516 (-12,2%)
„Nissan-Mitsubishi“ – 28.558 (-11,1%)
„Volvo“ – 25.172 (-2,9%)
Продажба по бренд
„Volkswagen“ – 112.844 (+16,6%)
„Toyota“ – 72.804 (-7,6%)
„BMW“ – 59.765 (-1,8%)
„Škoda“ – 59.465 (-3,4%)
„Peugeot“ – 55.445 (-3,4%)
„Audi“ – 49.220 (-7,8%)
„Dacia“ – 48.998 (-5,2%)
„Renault“ – 48.443 (+18,1%)
„Mercedes-Benz“ – 42.472 (+3,0%)
„Kia“ – 41.762 (-6,6%)
„Hyundai“ – 41.535 (-0,6%)
„Ford“ – 31.516 (-12,2%)
„Opel/Vauxhall“ – 28.449 (-27,7%)
„Citroën“ – 27.170 (-16,8%)
„Volvo“ – 25.172 (-2,9%)
„Nissan“ – 25.108 (-7,7%)
„Fiat“ – 23.608 (-20,4%)
„MG“ – 22.994 (+36,8%)
„Cupra“ – 20.855 (+56,7%)
„Seat“ – 17.161 (-14,5%)
„Suzuki“ – 14.469 (-8,5%)
„Mazda“ – 11.064 (-12,2%)
„Jeep“ – 10.984 (-9,6%)
„Mini“ – 10.427 (-9,1%)
„Land Rover“ – 10.220 (-1,3%)
„Tesla“ – 9.945 (-45,2%)
„Porsche“ – 8.120 (-10,2%)
„Lexus“ – 7.466 (+43,7%)
„Honda“ – 4.994 (-16,3%)
„Alfa Romeo“ – 4.792 (+21,3%)
Заклучок
Пазарот на автомобили во Европа бележи благ пад, но електричните и хибридните возила се уште добро се продаваат.
„Volkswagen“ е лидер на пазарот, додека „Tesla“ забележа значителен пад. Најпродаваниот автомобил останува „Dacia Sandero“, а „MG“ и „Cupra“ се марките со најголем раст.
Подготвено од М.Д.