AERODROM PAKISTAN

26.02.2025 Скопје

Безбедносните проблеми го одложија отворањето на меѓународниот аеродром, кој беше завршен во октомври минатата година.

Без никакви патници и авиони, најновиот и најскапиот аеродром во Пакистан, Њу Гвадар, останува мистерија. Трошоците за изградба од 240 милиони долари беа целосно финансирани од Кина, но никој не знае кога официјално ќе се отвори и ќе започне со работа.

Се наоѓа во крајбрежниот град Гвадар и е завршен од октомври 2024 година. Тоа е остар контраст со сиромашната, немирна југозападна провинција Белучистан што го опкружува. Во текот на изминатата деценија, Кина инвестираше во Балучистан и Гвадар како дел од проект вреден повеќе милијарди долари што ја поврзува нејзината западна провинција Ксинџијанг со Арапското Море, наречен Кинеско-пакистански економски коридор или CPEC.

Властите го опишаа проектот како трансформациски, но нема докази за промени во Гвадар – сè уште нема доволно чиста вода, а струјата се добива од соседен Иран или од соларни панели. Аеродромот со капацитет од 400 илјади патници не е приоритет за град со 90 илјади жители.

„Овој аеродром не е за Пакистан или Гвадар. Тоа е за Кина, за да можат да имаат безбеден пристап за своите граѓани“, рече Азим Калид, експерт за меѓународни односи, специјализиран за пакистанско-кинеските врски.

Проектот CPEC предизвика бунт во Балучистан. Сепаратистите, огорчени од, како што велат, државната експлоатација на сметка на локалното население, се борат за независност, насочени кон пакистанските војници и кинеските работници во покраината. Припадниците на пакистанското етничко малцинство Балочи велат дека се соочуваат со дискриминација од владата.

Подготвено од М.Д.

About Author