17.12.2024 Скопје
Европската Унија неодамна усвои правило кое им дозволува на 17-годишниците да возат камиони доколку се под надзор на искусен возач.
Од 18-годишна возраст може да се вози самостојно, а предлогот е дел од пошироките напори за справување со растечкиот недостиг на возачи во Европа.
Сепак, предлогот беше критикуван од многу експерти кои стравуваат дека ќе влијае на безбедноста на патиштата.
Ако критиките можат да се генерализираат, младите од 17 години не се нужно доволно зрели да се справат со предизвиците што доаѓаат со возењето тешки возила.
Безбедното навигација во сообраќајот бара повеќе од технички вештини и критичарите веруваат дека одлучувањето засновано на искуство е клучно за безбедноста, особено во сложениот и непредвидлив сообраќај.
Наместо намалување на старосната граница, се предлагаат други мерки кои можат да ја направат возачката професија попривлечна за возрасните и искусни луѓе. Подобрите работни услови, кои вклучуваат повисоки плати и побезбедна средина, можат да помогнат да се задржат квалификуваните возачи.
Дополнително, се истакнува потребата од пофлексибилно работно време и подобра обука за возачите да бидат подобро опремени за работата.
Подготвено од М.Д.