30.12.2024 Скопје
Во тој период регистрирани се околу 100.000 нови автомобили повеќе од лани. Dacia Sandero е неприкосновен лидер на пазарот, пред VW Golf и Renault Klia. Во последните три години европскиот лидер Golf повеќе нема сили да ја задржи водечката позиција во Европа. Голфот се уште е на врвот, но купувачите ги променија навиките. Во 2022 година, Европејците најголема доверба му дадоа на Peugeot 208, минатата година за прв пат во електричен модел – Tesla Y, додека оваа година тоа ќе биде скромниот Dacia Sandero.
Продажба по модел во 11 месеци од 2024 година:
Dacia Sandero – 245.686 регистрации
Volkswagen Golf – 198.886 регистрации
Renault Clio – 195.930 регистрации
Volkswagen T-Roc – 187.339 регистрации
Peugeot 208 – 183.740 регистрации
Tesla Model Y – 180.682 регистрации
Toyota Yaris Cross – 178.922 регистрации
Skoda Octavia – 167.175 регистрации
Тојота Јарис – 164.496 регистрации
Dacia Duster – 157.287 регистрации
Dacia има два модели во топ 10. Романците продале повеќе од 245.000 Sanderos на европскиот континент за 11 месеци, што е за 14 отсто повеќе од минатата година во истиот период. Golf е втор со речиси 199.000 продадени примероци, додека Lio е трет со само 3.000 регистрирани единици помалку од германскиот крал. Голфот забележа пораст од 20 проценти, додека Clio бележи пораст од 9 проценти во 11-те месеци од оваа година во однос на истиот период минатата година.
Интересно е тоа што Dacia има два модели меѓу првите 10 во Европа. Имено, Дастер се најде на оваа листа пред Kia Sportage, пишува Klix.ba. И покрај тоа што оваа година забележа 20 отсто помала продажба, Tesla Model Y со повеќе од 180.000 регистрирани модели зазема многу високо место во генералниот пласман. Во исто време, тој е убедливо најпродаваниот електричен автомобил во Европа.
Продажба по бренд во 11 месеци од 2024 година:
Фолксваген – 1.258.324 регистрации
Тојота – 849.628 регистрации
BMW – 707.527 регистрации
Шкода – 700.748 регистрации
Рено – 626.719 регистрации
Mercedes-Benz – 617.901 регистрации
Audi – 612.540 регистрации
Peugeot – 595.867 регистрации
Дачија – 522.013 регистрации
KIA – 494.725 регистрации
Од кинеските марки, вреди да се напомене дека МГ е убедливо најпродавана. За 11 месеци (225.000 регистрирани возила) испорачале само 5.000 автомобили помалку отколку во целата минатата година. Повеќе од една третина од продажбата беше постигната, очекувано, благодарение на достапниот теренец ZS.
Во однос на брендовите, Volkswagen е единствениот со повеќе од еден милион продадени возила (1,25 милиони продадени возила) и благ раст од 1,3 отсто. Тојота е втор со 849.628 регистрации и значително поголем раст од 11,3 отсто, додека BMW е трет со 707.527 продадени примероци и раст од 7,8 отсто. Skoda цврсто ја држи четвртата позиција со нешто повеќе од 700.000 испорачани возила за 11 месеци, што претставува раст од дури 12 проценти.
Во однос на погонските единици, трет месец по ред лидери се хибридите со удел од 33,2 отсто, пред бензинските мотори со 29,7 отсто и електричните модели со пазарен удел од 17,5 отсто.
Подготвено од М.Д.