20241205110402

06.12.2024 Скопје

Проектот за изградба на тунел Фемарнбелт доби зелено светло во 2022 година, кога започнаа градежните работи. Овој мега тунел ќе биде долг 18 километри и ќе оди до 40 метри под Балтичкото Море и ќе има вкупно пет галерии: две патни, две железнички и една галерија за итни случаи. Буџетот е околу седум милијарди евра, а неговата изградба е невообичаена. Наместо да се ископува со гигантски машини за дупчење тунели, тунелот ќе се состои од 89 бетонски модули кои се огромни: повеќето ќе бидат долги 217 метри и широки 42 метри. Секој од нив ќе тежи најмалку 73.000 тони. Овие делови ќе се излеваат и изработуваат на површината, а потоа ќе се поставуваат и спојуваат на морското дно.

Претходно се спроведуваа задачи за ископување, кои траеја повеќе од две години, а 70 отсто од нив беа завршени во јануари 2023 година. Челикот ќе биде вториот клучен елемент на тунелот Фемарнбелт, кој ќе се користи за зајакнување на бетонските модули. Секоја недела се произведуваат 1.500 тони челик за да се формираат шипки со должина од 15 метри и дијаметар од 32 милиметри. За споредба, за тунелот ќе биде потребно челик колку за 50 Ајфелови кули. Дополнително, роботите на компанијата DMC-Wire ќе овозможат повеќе од 70 отсто од овие споеви, додека магнетна дигалка, која може да подигне до пет тони челик, ќе ги спушта овие шипки на морското дно. Роботите ќе ги спојат шипките и ќе ги зајакнат бетонските модули.

Fehmarnbelt ќе биде дел од рутата Е47 што ја поврзува Германија со Шведска, поминувајќи низ данската престолнина Копенхаген. Во моментов, возењето со ферибот преку теснецот помеѓу островите Фемарн и Лоланд трае околу 45 минути, не вклучувајќи го времето на чекање. Со тунелот, велат, ова патување ќе се скрати на 10 минути. Патувањето со воз ќе трае седум минути бидејќи возовите ќе го минуваат тунелот со брзина од 200 km/h. Така, времето на патување меѓу Хамбург и Копенхаген ќе се намали од речиси пет часа на два и пол часа. Се очекува тунелот да биде пуштен во сообраќај во 2029 година.

Подготвено од М.Д.

About Author