10.12.2024 Скопје
Министрите за транспорт на ЕУ донесоа одлука со која ќе се применува одземање на возачката дозвола во сите земји на ЕУ. „Ова е особено важно за Германија како главна транзитна земја“, рече сојузниот министер за транспорт Фолкер Висинг.
Целта на овој проект е да се зголеми безбедноста на патиштата, а повеќето земји-членки ја поддржаа оваа иницијатива. Сепак, пред да стапат на сила правилата, претстојат преговори со Европскиот парламент.
Новите правила ќе важат за возачите кои ќе направат сериозни сообраќајни прекршоци, како што се возење под дејство на алкохол или дрога, брзо возење и прекршоци што резултираат со смрт. Забраните за возење во траење од три месеци или подолго, исто така, ќе бидат опфатени со овие прописи, додека пократките забрани нема да бидат регулирани на ниво на ЕУ.
Посебни исклучоци и прилагодувања
Според новите правила, земјата што ја издава возачката дозвола не е обврзана да спроведе забрана за возење ширум Унијата доколку прекршокот не е доволно сериозен според националните закони на таа земја. Во такви случаи, може да се преземат мерки кои се сметаат за соодветни, како што е повторна проценка на способноста на возачот да управува со возилото.
Исто така, возачите на кои им е одземена возачката дозвола нема да мора повторно да ја бараат во земјата каде што е направен прекршокот, како што се Италија, Шпанија или Португалија. Наместо тоа, постапката ќе биде под јурисдикција на државата што ја издала дозволата или земјата на живеење на возачот. Доколку Германија издаде возачка дозвола, на пример, и таа биде одземена на ниво на ЕУ, постои можност за жалба на таа одлука.
Европскиот парламент веќе го усвои својот став за овој проект во февруари, поддржувајќи ја идејата за воведување единствени правила за целата Унија во случај на сериозни сообраќајни прекршоци. Сепак, деталите за имплементацијата допрва треба да се дискутираат.
Бидејќи станува збор за директива, земјите-членки ќе треба да ги пренесат новите правила во нивното национално законодавство. Се очекува преодните периоди да траат околу две години, што значи дека спроведувањето на новите регулативи би можело да потрае одредено време.
Безбедноста на патиштата е еден од клучните приоритети на Европската унија. Минатата година на патиштата низ ЕУ загинаа повеќе од 20.000 луѓе, што е алармантна бројка.
ЕУ постави амбициозна цел да го намали бројот на жртви во сообраќајот за 50% до 2030 година. За да се постигне ова, годишното намалување на бројот на умрени треба да биде 4,5%. Долгорочната визија на ЕУ е целосно да ги елиминира смртните случаи на патиштата до 2050 година.
Обединувањето на правилата за одземање на возачката дозвола ширум Унијата е само еден чекор во оваа насока, но секако е важен чекор кон зголемување на безбедноста и одговорноста на возачите низ Европа.
Подготвено од М.Д.