BOING 2

04.11.2024 Скопје

Најбогатиот човек на светот, Илон Маск, го проширува своето портфолио на патувања во иднината, по вселената со SpaceX, компанијата Tesla за производство на електрични автомобили, а сега одлучи да купи една од најстарите и најпознатите фабрики за авиони во светот – Боинг.

Оваа компанија имаше голем број проблеми во последните неколку години. Несреќите кои се случуваат (паѓаат вратите на авионот) и проблемите со синдикатите и работната сила, ја доведоа оваа позната американска и светска компанија во незавидна положба, бидејќи над глава им висат повеќекратни контроли и можни казни во процесот на производство на авиони.

Се чини дека се е готово, тврдат добро упатени извори блиски до овој милијардер, кои претходно тврдеа дека не го интересираат „малите работни места“ како што е производството на авиони во еден од најпознатите и најпочитуваните конгломерати во светот за производство на цивилни и воени авиони.

Боинг работи со 150 земји низ светот, вработува околу 170.000 работници, низ Америка и во 65 други земји, а во моментов произведува шест од најпознатите и комерцијално користени авиони во светот. Повеќе од 10.000 авиони, всушност „половина од светската летечка флота“ се составени од авионите на овој гигант. Во воена смисла, тие произведуваат фасцинантни авиони за полнење гориво KC-46 врз основа на Боинг 767, потоа познатиот хеликоптер Апачи-AH 64, воени сателити и многу повеќе.

Сепак, се чини дека гласините беа вистинити и дека Илон Маск ја презентираше понудата за официјално купување на овој гигант. Боинг планираше да изгради електричен авион, потоа вселенско летало за одење во вселената или барем туристички патувања надвор од границите на атмосферата, што ќе биде многу поприемливо од сегашните астрономски цени за вакви патувања во вселената.

Дали е ова само уште еден деловен потфат на паметен милијардер или светот на патувањата во иднина добива нови димензии под контрола на овој деловен гениј? Како ќе патуваме и дали тоа ќе отвори нова ера во вселенското патување во иднина?

Познато е дека Боинг не е само гигант во светски размери во производството на комерцијални авиони во цивилната авијација, туку и еден од најголемите изведувачи за производство на воени авиони, ловци од последната генерација и уште поголеми транспортни авиони.

Маск знае што прави, рече дека го почитува наследството на Боинг, но дека сака да создаде уште посилна, одржлива, модерна компанија која ќе го намали нивото на јаглерод диоксид на планетата и ќе придонесе за создавање нови идеи за иднината. Тој сака да направи авиони од новата генерација, кои нема да ја загадуваат планетата, многу полесни во физичка смисла и да отворат нова ера во воздушниот, вселенскиот и копнениот транспорт на планетата.

Цената се уште не е позната, но се зборува за аранжман кој ќе се враќа „засекогаш“ бидејќи милијарди долари не се доволни за купување на овој светски гигант во историјата не само на американската, туку и на светската авијација, потребна е политичка волја и дозвола.

Значи, сè на крајот зависи од тоа кого јавно го поддржал Илон Маск – Доналд Трамп и неговата евентуална победа на американските избори на 5 ноември.

Подготвено од М.Д.

About Author