solutions-to-support-the-government

02.10.2024 Скопје

Според синдикатите речиси 50.000 членови на Меѓународната асоцијација на долгоморци (ИЛА) штрајкуваат од денеска, а тоа се пристаништата на источниот и заливскиот брег. Со нивниот штрајк стопиран е протокот на голем дел од производите за увозот и извозот, и според економистите штрајкот може да прерасне во еден од најголемите „прекини“ на работата во Америка во последната деценија.

Бидејќи илјадници пристанишни работници од Мејн до Тексас излегоа на штрајк прераснува во закана дека ќе ја потресе американската економија само пет недели пред претседателските избори.

Договорот меѓу Поморската алијанса на Соединетите држави, која ги претставува пристаништата, и околу 45.000 членови на Меѓународната асоцијација на сопственици на бродови (ИЛА) истече на полноќ, што ги натера работниците да ја напуштат работата во првиот штрајк на синдикатот од 1977 година.

Работодавците на пристаништето ја зголемија својата понуда за плати на 50 отсто зголемување во текот на шест години, од претходните 40 процнети, но синдикатот бараше зголемување на платите од 77 отсто во текот на шест години.

Некои аналитичари велат дека очекуваат администрацијата на американскиот претседател Џо Бајден да интервенира доколку штрајкот трае повеќе од една недела.

Штрајкот го потврдија и пристанишната управа на Њујорк и Њу Џерси, како и пристаништето Вирџинија, а започна на полноќ. Се чини дека постои голем јаз меѓу барањата на синдикатот и понудата на Поморската алијанса на Соединетите држави, која го користи акронимот USMX. Поморската алијанса ги претставува главните бродски линии, од кои сите се во странска сопственост; како и операторите на терминалите и пристанишните власти.

Штрајкот ќе го запре протокот на широк спектар на стоки над пристаништата на речиси сите товарни пристаништа од Мејн до Тексас. Ова вклучува сè, од банани до европско пиво, вино и алкохол, заедно со мебел, облека, покуќнина и европски автомобили, како и делови потребни за да работат фабриките во САД и американските работници во тие погони на работа. Тоа, исто така, може да го спречи американскиот извоз што сега тече низ тие пристаништа, што ќе им наштети на продажбата на американските компании.

„USMX го започна овој штрајк кога решија цврсто да ги задржат океанските превозници во странска сопственост кои заработуваат милијарди долари профит на пристаништата на Соединетите Држави, но не да ги компензираат американските работници од брегот на ILA кои вршат труд што им го носи нивното богатство“, рече претседателот на ILA, Харолд. Дагет, во изјавата објавена еден час по почетокот на штрајкот. „Подготвени сме да се бориме онолку долго колку што е потребно, да останеме надвор од штрајкот за кој било временски период, за да ги добиеме платите и заштитата од автоматизација што ги заслужуваат нашите членови на ИЛА“.

Подготвено од М.Д.

About Author