20241002221057

03.10.2024 Скопје

Конечно започна работата на францускиот канал Сена-Северна Европа (SNEC), главна нова европска трговска рута што ветува дека ќе ги зголеми економските богатства на блокот.

Кога ќе биде завршен во 2030 година, огромниот инфраструктурен проект од 107 километри значително ќе го зголеми капацитетот за поевтина, побрза и помалку загадувачка речна трговија меѓу Франција, Белгија и Холандија.

Во моментов, непречениот тек на трговијата меѓу трите нации е ограничен поради недоволниот капацитет на тесниот Канал ду Норд, долг 95 километри и се користи од 1965 година. Застарениот речен систем се бори со новата генерација на големи товарни бродови што ја поттикнуваат меѓународната трговија.

Несреќите меѓу бродовите и огромната тежина на сообраќајот во обидот да се плови по каналот создаваат тесни грла, што ги чини европските компании драгоцено време и пари.

И покрај итната потреба за нова трговска рута и фактот дека проектот за каналот доби зелено светло уште во 2003 година, децениските политички несогласувања околу финансирањето и последната рута на каналот го запреа напредокот. До сега.

Инвестирање во комерцијалната иднина на Европа

SNEC е инвестиција од 5,1 милијарди евра на француската влада, локалните власти и ЕУ во економската и еколошката иднина на регионот.

Аналитичарите сугерираат дека новата рута може да отстрани околу еден милион тешки товарни возила од француските патишта секоја година.

Обемот на проектот е запрепастувачки, вклучувајќи шеесет мостови, три канални моста, седум брави (бравите се објекти што им овозможуваат на бродовите да минуваат меѓу водни тела од различни нивоа) и 700 хектари еколошки насади.

Новиот канал широк 54 метри ќе зафаќа дел од водениот пат Сена-Еско и ќе ја создаде првата речна мрежа во Европа со капацитет за сместување на големи бродови.

Ќе го поврзе басенот на Сена со главните водни патишта на северна Франција и Европа.

Arcadis France, компанијата што го води проектот, верува дека развојот на каналот не само што ќе ја поттикне националната економија, туку и ќе го поттикне растот на локалните економии во областите низ кои минува.

Ќе се отворат зелени работни места бидејќи каналите се провлекуваат низ заштитените подрачја и природните живеалишта на низа видови, што бара изградба на коридори за дивиот свет и засадување на обемни еколошки насади.

Подготвено од М.Д.

About Author