infrastruktura-germanija-848x461

25.10.2024 Скопје

Германската инфраструктура која се распаѓа може да бара инвестиции од околу 400 милијарди евра (432 милијарди долари) во наредните години, изјави влијателен економист.

Во новата студија, Ларс Фелд – професор на Универзитетот во Фрајбург и советник на министерот за финансии Кристијан Линднер – рече дека автопатите, железницата и енергетската инфраструктура во земјата бараат итни средства.

„Владините инвестиции одамна не успеаја да го одржат статус квото“, рече Фелд.

Студијата, нарачана од менаџерот на фондот Union Investment, процени дека ќе треба да се инвестираат повеќе од 57 милијарди евра само во патната инфраструктура помеѓу 2025 и 2028 година, со дополнителни 63 милијарди евра потребни за железницата.

Долгорочната инвестиција во копнени и офшор енергетски капацитети како дел од зелената транзиција може да изнесува 270 милијарди евра, се сугерира извештајот.

Да се ​​најде капитал за да се направат огромни инвестиции може да се покаже тешко, со стагнирање на економијата на Германија, а способноста на нејзината влада да троши попречена од строгите фискални правила познати како должничка кочница.

Во 2022 година, стапката на националната инвестиција на земјата – учеството на јавните инвестиции во споредба со бруто домашниот производ (БДП) – беше 2,6%, околу еден процентен поен помал од просекот на ОЕЦД.

Едно решение, рече Фелд, може да биде вклучување на приватни инвеститори во проекти како што се инфраструктурните фондови.

Германската држава има удел во голем број инфраструктурни компании, на кои би можело да им се дадат дополнителни овластувања за задолжување, предложи економистот.

Студијата дојде еден ден откако германскиот министер за економија Роберт Хабек предложи создавање национален инвестициски фонд за да се даде поттик на болната економија во земјата.

Шемата ќе им овозможи на компаниите да имаат 10% од вредноста на нивните инвестиции, даночни олеснуваеа или директно рефундирање од државата.

Подготвено од М.Д.

About Author