VOZILA UVOZ

02.10.2024 Скопје

Брисел и Пекинг имаат интензивни преговори за кинеските субвенции за електрични возила, зголемувајќи ги надежите во Германија дека должностите на ЕУ – и пошироката трговска војна – сè уште може да се избегнат, изјавија официјални лица запознаени со разговорите.

Дискусиите се обид да се реши тековниот спор околу субвенциите на Пекинг за електричните возила произведени во Кина, за кои ЕУ вели дека вештачки ги намалуваат цените и ја оневозможуваат сопствената индустрија да се натпреварува.

Под дискусија е идејата за утврдување доброволни минимални цени што би ги надоместиле кинеските субвенции кои го нарушуваат пазарот, со што би се оневозможиле планираните давачки на ЕУ. Еден функционер го опиша концептот како „доплата“ што ќе ја избалансира кинеската државна помош.

Состанокот меѓу кинескиот министер за трговија Ванг Вентао и шефот за трговија на ЕУ, Валдис Домбровскис минатата недела не успеа да постигне пробив. Но, Европската комисија неочекувано им понуди на Кинезите втора шанса да предложат решение, користејќи законски исклучоци за да го продолжи рокот што истече кон крајот на август.

Две лица информирани за преговорите изјавија за Берлин Плејбук дека кинеските претставници останале назад во Брисел за да ги продолжат преговорите за договор со кој ќе се избегнат давачките од ЕУ за електричните автомобили.

Продолжените разговори ги зголемуваат надежите во Германија, која силно се спротивстави на наметнувањето тарифи на ЕУ поради стравот од гневот на Пекинг и неуспешно се обиде да лобира против нив, дека трговската војна со Кина може да се избегне.

Ако двете страни не можат да постигнат договор, ЕУ е подготвена да воведе високи царини во обид да спречи пазарот да биде преплавен со евтини автомобили.

Еден функционер од кинеската индустрија потврди дека преговарачите останале во Брисел, но не можеше да открие колку Европската комисија била приемлива за идеите на Пекинг од четвртокот.

Пред посетата на Ванг, Комисијата ја отфрли првата кинеска понуда за минимални цени, но ја остави отворена вратата за понатамошни преговори велејќи дека „не зависи од нас да бидеме пропишани“ за тоа како треба да изгледа таквата шема. Тој прв предлог, рече Комисијата, не успеа доволно да ги откаже кинеските субвенции и исто така имаше прашања за тоа како да ги спроведе цените.

Германија со месеци се бореше против наметнување давачки за ЕВ, но досега не успеа да придобие доволно сојузници меѓу земјите-членки на ЕУ за да ја поколеба Комисијата на Урсула фон дер Лајен бидејќи станува строга во трговијата со Кина.

Со последното гласање за потврдување на должностите – до 35 проценти – потенцијално само неколку дена до крајот, последниот надвор од рампата за Берлин ќе биде договор со преговори. На Германија, барем на хартија, и недостасува потребното супермнозинство за да ги блокира тарифите во Советот, меѓувладиниот дел на ЕУ.

Европската комисија минатата година покрена истрага против субвенционирање која откри дека Пекинг неправедно ја поддржува својата индустрија за електрични возила. Пекинг возврати со свои антисубвенциони истраги за извозот на свинско месо, ракија и млечни производи од ЕУ.

Подготвено од М.Д.

About Author