20.09.2024 Скопје

Научниците кои го бараат потеклото на Ковид-19 влегоа во кратката листа на животни кои веројатно помогнале да се рашири кај луѓето, напор за кој се надеваат дека би можел да им овозможи да го следат избувнувањето до изворот на вирусот.

Истражувачите го анализирале генетскиот материјал собран од кинескиот пазар каде што била откриена првата епидемија и откриле дека најверојатните животни биле кучиња од ракун, цибет мачки и стаорци од бамбус. Научниците се сомневаат дека заразените животни првпат биле донесени на пазарот во Вухан кон крајот на ноември 2019 година, што потоа ја активирало пандемијата.

Мајкл Вороби, еден од авторите на новата студија, рече дека откриле кои подпопулации на животни би можеле да го шират коронавирусот, што може да им помогне на истражувачите да го идентификуваат природниот резервоар на СОВИД-19.

Додека истражувањето го зајакнува случајот дека Ковид-19 се појавил од животни, тоа не ја разрешува поларизираната и политичка дебата за тоа дали вирусот наместо тоа се појавил од истражувачка лабораторија во Кина.

Марк Вулхаус, професор по заразни болести на Универзитетот во Единбург, рече дека новата генетска анализа сугерира дека пандемијата „ги има своите еволутивни корени на пазарот“ и дека е многу малку веројатно дека Ковид-19 заразува луѓе пред да биде идентификуван на пазарот Хуанан.

„Тоа е значајно откритие и ова го менува бројчаникот повеќе во корист на животинско потекло“, рече Вулхаус, кој не бил поврзан со истражувањето. „Но, тоа не е убедливо.

Експертска група предводена од Светската здравствена организација во 2021 година заклучи дека вирусот веројатно се проширил на луѓето од животни и дека истекувањето во лабораторија е „исклучително малку веројатно“. Шефот на СЗО, Тедрос Аданом Гебрејесус подоцна рече дека е „прерано“ да се исклучи истекување на лабораторија.

Истрагата на АП во април покажа дека потрагата по потеклото на Ковид во Кина е затемнета по политичките конфликти и пропуштените можности од локалните и глобалните здравствени службеници да ги намалат можностите.

Научниците велат дека можеби никогаш нема да знаат со сигурност од каде точно потекнува вирусот.

Во новата студија, објавена во четвртокот, научници од Европа, САД. и Австралија ги анализираа податоците што претходно ги објавија експерти од кинескиот центар за контрола и превенција на болести. Вклучуваше 800 примероци од генетски материјал кинески работници собрани на јануари. 1, 2020 година од пазарот на морска храна Хуанан, ден откако општинските власти во Вухан првпат алармираат за непознат респираторен вирус.

Кинеските научници ги објавија генетските секвенци што ги пронајдоа минатата година, но не идентификуваа ниту едно од животните кои најверојатно се заразени со коронавирус. Во новата анализа, истражувачите користеле техника која може да идентификува специфични организми од која било мешавина на генетски материјал собран во околината.

Подготвено од М.Д.