05.09.2024 Скопје
Фолксваген призна дека има „една, можеби две години“ да се прилагоди на падот на продажбата на автомобили во Европа пред да станат оправдани предлозите за затворање на фабрики во Германија за прв пат во историјата на германскиот автомобилски гигант.
Ова управата на Фолксваген им го соопшти на работниците за време на состанокот во своето седиште во Волфсбург во средата, наведувајќи дека очекуваат да се продадат 500.000 возила помалку отколку пред ковид-пандемијата, „што е еквивалент на околу две фабрики“, и предвидуваат дека продажбата нема да се врати на нивото забележано во 2019 година.
Оливер Блум, извршен директор на групацијата Фолксваген, рече дека се чувствува „емотивно“ поради одлуката да се затворат фабриките за да се заштедат трошоци од милијарди евра. „Автомобилската индустрија масовно се промени во сегментот на обемот за само неколку години. Заедно ќе спроведеме соодветни мерки за да станеме попрофитабилни. Ја враќаме VW таму каде што припаѓа брендот – тоа е одговорност на сите нас“, рече тој.
Фолксваген ги откри плановите за затворање на две германски фабрики – една за производство на автомобили и една компоненти – на работниот совет во понеделникот, што предизвика бес кај претставниците на персоналот и политичарите. Работниците протестираа против одлуката додека се собраа да слушнат од раководството во Волфсбург.
Плановите за затворање претставуваат значаен проблем за германскиот канцелар Олаф Шолц, чија владина коалиција е под силен притисок по поразот на изборите во источната покраина Тирингија од Alternative für Deutschland. Тоа беше прв пат на државни избори да победи екстремно десничарска партија од нацистичкиот период.
Шведскиот производител на автомобили „Волво“ неодамна соопшти дека ја отфрлил целта да продава само електрични автомобили до 2030 година, наместо тоа одлучил да продолжи со продажба на некои бензински возила заедно со моделите на батерии.
Европските производители на автомобили се под притисок додека се обидуваат да го финансираат преминот од бензински и дизел модели на батерии. Таа амбиција наиде на неконзистентна побарувачка, како и на зголемената конкуренција од Кина.
Фолксваген беше втор само зад јапонската Тојота во продажбата на возила во 2023 година. Повеќе од која било друга компанија, VW е симбол на моќната автомобилска индустрија на Германија, која е една од силите што ја прават земјата индустриското срце на Европа. Вработува 300.000 луѓе во Германија, додека глобалната работна сила изнесува вкупно 650.000 вработени.
Сепак, Фолксваген и другите европски ривали бавно ги прифатија електричните автомобили, што ги стави во неповолна положба бидејќи ривалите од Кина ја таргетираат Европа за да ги продаваат своите поевтини модели.
Арно Антлиц, главен финансиски директор на групацијата Фолксваген, рече дека производителот на автомобили има „една година, можеби две години, да ги промени работите“.
Шефот на работниот совет на компанијата, Даниела Кавало, рече дека раководството на Фолксваген „масовно ја нарушило довербата“.
Синдикатот ИГ Метал не ја исклучи можноста за штрајкови и рече дека не гледа причина за намалување на барањата за плати во планираните преговори за плати. „Менаџментот на голем начин го скрши табуто и работниците се подготвени да бидат таму кога ќе ги повикаме“, рече Кавало, ветувајќи дека ќе спречи затворање на погоните.
Фолксваген соопшти дека продажбата на автомобили во Европа нема да се врати на 16-те милиони продадени на пазарот во 2019 година – пред пандемијата да ги наруши глобалните синџири на снабдување, а недостатокот на компјутерски чипови на полупроводници, особено, да го забави производството на автомобили.
„Пазарот во Европа закрепна оттогаш, но нема да се врати на своето поранешно ниво“, рече Антлиц. „Очекуваме во иднина да се продаваат околу 14 милиони возила годишно, ако воопшто и воопшто. И тоа нема никаква врска со нашите производи или лоши продажни перформанси. Пазарот едноставно повеќе го нема“.
Антлиц зборуваше за финансиски проблеми на марката Фолксваген, особено. „Веќе некое време трошиме повеќе пари на брендот отколку што заработуваме. Тоа не оди добро на долг рок. Ако продолжиме вака, нема да успееме во трансформацијата“.
Подготвено од М.Д.