22.08.2024 Скопје
Корпорацијата БИД може да ја надмине „Тесла“ во годишната продажба на електрични возила оваа година, бидејќи побарувачката расте во Кина и стагнира во САД и Европа, кој во јануари предвиде дека „Тесла“ ќе остане пред БИД до крајот на деценијата.
„Владеењето“ на БИД може да биде краткотрајно бидејќи казнените тарифи на САД и на Европската унија ги ограничуваат можностите за раст на кинескиот производител на автомобили во Азија и пазарите во развој.
Застојот на побарувачката за електрични возила со батерии значи дека моторите со внатрешно согорување, вклучително и хибридите, ќе го продолжат „животот“ на постарите, потрадиционални производители како General Motors, Volkswagen и Ford, напиша во извештајот аналитичарот Мајкл Дин.
„Тесла“ оваа недела има разочарувачки извештај за заработката во четвртиот квартал. Производителот на автомобили е далеку од темпото на 1,8 милиони автомобили што ги продаде минатата година и повторно предупреди дека очекува „значително пониска“ стапка на раст до 2024 година.
Како уште еден знак дека возбудата околу електричните возила опаѓа, на почетокот на неделата, Порше отстапи од својата цел дека автомобилите на батерии ќе учествуваат со повеќе од 80 отсто од продажбата на нови возила до 2030 година.
БИД накратко ја престигна Тесла во продажба на чисто електрични возила во четвртиот квартал од минатата година, победувајќи го американскиот ривал со 526.409 на 484.507. Го задржа својот моментум оваа година, испорачајќи речиси милион електрични и хибридни автомобили во вториот квартал, потпомогнати од агресивните попусти на домашниот пазар.
Сепак се оценува дека кинеската ценовна војна е „неодржлива“.
Застојот на побарувачката за електрични возила ја награди скептичната – и силно критикувана – Тојота за обложување на долговечноста на моторите со внатрешно согорување и хибридите, со скок од 50 отсто од средината на 2023 година, се вели во извештајот.
Долгорочно, се предвидува БИД да го задржи своето продажно водство пред Тесла до 2027 година, пред американскиот производител на автомобили да ја врати круната во 2028 година, додека третопласираниот Фолксваген полека ќе ја намалува разликата со своите ривали.
„Тесла“ сè уште е најголемиот производител на автомобили на глобално ниво по пазарна капитализација, со вредност од 786 милијарди долари е трет со само 100 милијарди долари.
Подготвено од М.Д.