AVTOSALON

26.08.2024 Скопје

Глобалната автомобилска индустрија слабее, при што германските производители забележаа дека приходите продолжуваат да паѓаат во првата половина од годината, според студијата на ревизорската и консултантска фирма EY објавена во петокот.

Германските автомобилски гиганти Фолксваген, БМВ и Мерцедес-Бенц збирно заработиле 25,9 милијарди евра оперативна добивка (ЕБИТ) од јануари до јуни, што е пад од 18 отсто во споредба со истиот период минатата година.

EY за анализа ги оцени финансиските бројки на 16 најголеми светски производители на автомобили.

Иако продажбата на сите групи порасна за 3,7% на повеќе од 1 милијарда евра во првата половина од годината, заработката пред камати и даноци (EBIT) беше за 7,8% помала од претходната година и изнесуваше 80,4 милијарди евра.

Од друга страна, особено успешни беа производителите на автомобили од Јапонија, со пораст на профитот од околу 37,1% и раст на продажбата од 14,2%.

Ова се должи на континуираната депрецијација на јенот, што ги поевтинува јапонските производи во странство и доведува до зголемување на девизниот курс.

Константин Гал, набљудувач на пазарот во EY, рече дека порастот на профитот на јапонските производители поради ефектите од девизниот курс ја маскира попредизвикувачката профитна ситуација во автомобилската индустрија.

Гал предвиде дека производителите ќе се соочат со зголемен притисок врз профитот поради големите инвестиции во електромобилноста, проблемите со снабдувањето со компоненти, проблематичните промени на моделите и кампањите со попуст, што ќе резултира со широко распространети мерки за намалување на трошоците.

Во услови на ограниченото влијание врз регулаторните услови, Гал ја нагласи важноста од оптимизирање на внатрешните структури, намалување на трошоците и стратешко инвестирање во области кои ја истакнуваат суштината на брендот и вредноста на понудата на производителот.

Во првата половина од годината профитабилноста на производителите беше под притисок. Просечната маржа ЕБИТ, која ја претставува оперативната добивка како процент од приходот, се намали за еден процентен поен на 8,0%.

Јужнокорејскиот производител на автомобили Киа се појави како најпрофитабилен производител на автомобили, со маржа од 13,1%. По нив следат Мерцедес (10,9%) и БМВ (10,8%), чии маржи паднаа во однос на претходната година.

Американскиот производител на електрични автомобили Тесла, исто така, забележа значителен пад на својата маржа, паѓајќи од 10,5% на 5,9%.

Подготвено од М.Д.

About Author