eu koli

06.08.2024 Скопје

Германскиот министер за транспорт, Фолкер Визинг, испрати силно писмо до претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, повикувајќи на крај на „политиката против автомобили“.

Во писмото, Висинг протестира против новиот план на ЕУ за воведување ограничувања за постарите дизел мотори. Според овој план, велат од Висинг, најверојатно ќе излезат од употреба постарите автомобили со еуро 5, но и поновите со стандардот Еуро 6.

Оваа промена нема да влијае на постарите автомобили со стандардите Еуро 3 и Еуро 4 Во позадина на се е правен спор пред Европскиот суд на правдата (ЕСП) поврзан со толкувањето на процедуралните прописи. Преговорите се во тек дали треба построго да се толкува поранешниот NEDC стандард за мерење на емисијата на штетни материи.

Ако тоа се случи, многу модели на автомобили повеќе нема да ги исполнуваат критериумите и затоа нема да можат да го поминат МОТ.

Според Висинг, Европската комисија верува дека граничните вредности на загадувачите исто така ќе важат за секоја ситуација на возење.

Тоа значи дека граничните вредности треба да се запазат при таканареченото возење под полно оптоварување на угорница, односно кога автомобилот се вози на угорница под полн товар, а моторот постигнува највисоки можни перформанси.

„Ова не е изводливо со оглед на моменталната состојба на технологијата и би бил неостварлив услов за доградба за возилата кои се веќе во употреба“, напиша Висинг.

Не може да се исклучат дури и последици за возилата кои го исполнуваат стандардот за издувни гасови Еуро 6 и веќе се на пат.

„Милиони возила се изложени на ризик да бидат извадени од патот“, рече Висинг.

Стигна и одговор од ЕУ: Не го доведувајте во заблуда народот.

Комесарот на ЕУ за внатрешен пазар Тиери Бретон одговори на Висинг. Во писмото што му го испрати тој наведува дека властите во Брисел немаат намера да прават ретроактивни промени и да наметнуваат дополнителни административни оптоварувања на производителите на автомобили.

„Комисијата, исто така, не сака да преземе дополнителни мерки кои би ги казнуваат граѓаните на ЕУ кои со добра волја купиле автомобили според новите правила“.

Бретон ги нарече претпоставките на Висинг „лажни“. „Комисијата само наведе дека ограничувањата на емисиите на автомобилот мора да се тестираат во нормални работни услови. Тоа не значи секоја ситуација во возењето“, рече тој.

Подготвено од М.Д.

About Author