19.07.2024 Скопје
Во јуни, продажбата на нови автомобили во Европската унија се зголеми за 4,3%, достигнувајќи го највисокото ниво од јули 2019 година. Ова зголемување беше поттикнато првенствено од силните перформанси на големите пазари како Италија, Германија и Шпанија. Сепак, додека вкупната продажба на автомобили забележа пораст, регистрациите на електрични возила со батерии (BEV) забележаа благ пад, како што објави Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).
Европскиот автомобилски пазар доживува значителни промени, со зголемување на продажбата на нови автомобили и различни трендови во усвојувањето на електрични возила.
Податоците на ACEA открија дека и покрај забележителните зголемувања на регистрациите на BEV во Белгија (50,4%) и Италија (117,4%), овие добивки не беа доволни за да се спротивстават на значителните падови во Германија, Холандија и Франција. Оваа мешана изведба го истакнува нерамномерното прифаќање на електрични возила на различни европски пазари.
Неколку фактори влијаат на оваа пазарна динамика, вклучувајќи ги владините стимулации, преференциите на потрошувачите и економските услови. На пример, Германија, која е најголемиот пазар за електрични возила во ЕУ, забележа пад на регистрациите на BEV делумно поради предвременото прекинување на субвенциите за купување електрични возила како дел од буџетскиот договор за 2024 година во последен момент.
Според Лусиен Матие, директор за автомобили во европската кампањска групација Транспорт и животна средина (T&E), непредвидливите стимулации на Германија за усвојување на ЕВ го попречија нејзиниот напредок, додека другите пазари со стабилни стимулации имаат корист
Додека продажбата на BEV и plug-in хибридни автомобили забележа пад од 1% и 19,9%, соодветно, хибридно-електричните автомобили забележаа значителен раст од 26,4% во јуни. Овој тренд сугерира дека потрошувачите се повеќе ги фаворизираат хибридните возила, кои нудат рамнотежа помеѓу традиционалните мотори со согорување и електричната енергија, во однос на целосно електричните или plug-in хибридните модели.
Порастот на продажбата на хибридно-електрични автомобили ја одразува преодната фаза на автомобилскиот пазар. Потрошувачите можеби се одлучуваат за хибриди како попрактична и попристапна опција додека инфраструктурата и стимулациите за целосно електрични возила продолжуваат да се развиваат. Овој тренд може да игра клучна улога во обликувањето на иднината на продажбата на автомобили во Европа.
Трите најголеми производители на автомобили во Европа – Фолксваген, Стелантис и Рено – исто така пријавија раст на нивните регистрации на автомобили за јуни. Volkswagen забележа раст од 4,7%, Stellantis порасна за 0,4%, а Renault забележа раст од 6,2%. Овие бројки укажуваат на позитивен тренд за овие производители, и покрај пошироките предизвици на пазарот за електрични возила.
Растот на регистрациите за овие големи производители на автомобили сугерира дека нивните стратегии за навигација во променливата динамика на пазарот даваат резултати. Инвестирањето во разновидно портфолио на возила, вклучувајќи хибриди и традиционални мотори со согорување, се чини дека е внимателен пристап во сегашното пазарно опкружување.
И покрај неодамнешниот пад на побарувачката за електрични возила, европските производители на автомобили остануваат оптимисти за идната продажба. Тие се обложуваат на постепено закрепнување и одржлив раст на долг рок. Првата половина од годината забележа пораст од 1,3% во регистрациите на BEV, што укажува на постојан, иако бавен, пораст на усвојувањето електрични возила.
Врвните европски производители на автомобили одржуваат позитивна перспектива за иднината на продажбата на ЕВ. Тие предвидуваат дека континуираниот технолошки напредок, подобрената инфраструктура и поволните владини политики на крајот ќе доведат до поцврста траекторија за раст на електричните возила.
Порастот на продажбата на нови автомобили во Европската унија, заедно со флуктуирачката побарувачка за електрични возила, ја нагласува сложеноста на автомобилскиот пазар. Владините политики, преференциите на потрошувачите и економските услови играат клучна улога во обликувањето на трендовите на пазарот.
Подготвено од М.Д.