30.05.2024 Скопје
На 29 март пред точно 50 години, Фолксваген го започна сериското производство на голфот во Волфсбург. Никој не знаеше на тој ден во март дека овој компактен автомобил – наследникот на легендарниот буба – ќе стане најуспешниот фолксваген и најпродаван европски автомобил на сите времиња. Тој го одразува духот на времињата, го дава своето име на цела класа на возила и придружува генерации луѓе низ целиот свет. До денес, повеќе од 37 милиони единици ја наследија првата генерација на голф од 1974 година. Чисто во математичка смисла, ова значи дека преку 2.000 луѓе низ светот се одлучуваат да купат нов голф секој ден во текот на последните 50 години. Денес, Фолксваген го прославува роденденот на голфот, а исто така и почетокот на иднината на овој светски бестселер благодарение на сеопфатното техничко и визуелно подновување.
Првите нови голф модели можеа да се видат во салоните во јули 1974 година. Таму каде што бубата и сите возила со мотор поставен во задниот дел претходно доминирале на сцената со децении, тогаш конечно започна нова ера: онаа на предниот напречен мотор. Фолксваген веќе ја започнал оваа транзиција непосредно со широко и пасат.
Како наследник на легендарната буба кој била произведена во повеќе од 21,5 милиони пати, голфот развиен од Џорџо Џуџаро и Фолксваген дизајн морал да ги исполни високите очекувања за да ја продолжи успешната приказна за најуспешниот автомобил на сите времиња до тој момент. И тоа го направи на секој начин: клиентите беа толку импресионирани од модерниот погонски концепт, пространиот ентериер и новиот дизајн што овозможи голф да се произведе до милион примероци само до октомври 1976 година.
Во 1974 година, Фолксваген го изјави следното: „Голф нуди максимален простор и безбедност. Тој е бескомпромисно насочен кон практичноста. Ниската предница им дава јасен преглед на возачите, а наклонетата хауба гарантира дека патот точно пред возилото е видлив. Задниот прозорец се протега надолу, правејќи го возењето на назад многу полесно.“ И сето ова се уште важи до денес за секој голф.
Од самиот почеток, фабриката на Фолксваген во Волфсбург и нејзините вработени, исто така, имале корист од успешниот почеток на голф. До денес, повеќе од 20 милиони единици на Голф се изградени само во Волфсбург. 17 милиони голф модели се произведени надвор од Волфсбург во други германски области, како и во Белгија, Бразил, Кина, Малезија, Мексико, Словачка и Јужна Африка. И во оваа смисла, голфот е светска кола. Сепак, неговите технологии отсекогаш биле типични примери за прогресивно германско инженерство.
Исто како и сите генерации на голф , првата генерација исто така беше одраз на техничките најмоќни и актуелни автомобилски трендови. И тоа не важи само за генијалното користење на просторот и погонот на возилото на предните тркала. Со првиот голф ГТИ (1976), Фолксваген го иницира динамичниот развој на компактната класа. Голф Д (1976) и подоцнежниот Голф ГТД (1982) го обезбедиле пробивот на дизелот во компактниот сегмент. Во 1979 година, Фолксваген го лансираше голф кабриолет – за некое време најпродаваниот кабриолет во светот. Ова беше како здив на свеж воздух за оваа класа на возила, која дотогаш веќе долго време беше позната како „Голф класа“. Вкупно 6,9 милиони единици од првата генерација на голф, вклучувајќи ги сите деривати, биле продадени на сите континенти до 1983 година – голф така се покажал како достоен наследник на бубата.
Сега – во 2024 – новата еволутивна фаза на осмата генерација пристигна. Новиот голф импресионира со систем за информации и забава од следната генерација, поинтуитивен оперативен концепт, поостар преден и заден дизајн, како и ефикасни погонски системи. Тие вклучуваат плагин хибридни погони со зголемен електричен опсег од значително повеќе од 100 километри. Осветленото лого на Фолксваген, исто така, го краси предниот дел за прв пат. Покрај тоа, новиот Голф со гласовна контрола и чатботот ЧетГПТ базиран на вештачка интелигенција уште еднаш ги прави техничките иновации достапни за сите.
Подготвено од М.Д.