27.05.2024 Скопје
Француските производители на коњак се блиску до тоа да станат невини жртви на ескалирачкиот трговски спор меѓу Европската унија и Кина.
Со оглед на тоа што Европската комисија е подготвена да воведе царини за увоз на кинески електрични возила, БНИК – чии членови вработуваат 70.000 луѓе и изнесуваат речиси 4 милијарди евра извозни продажби – стравува дека овој потег ќе ги ескалира трговските тензии со Пекинг. Како одговор на истрагата за државните субвенции за кинеските електрични возила, која Париз ја поддржа, Пекинг возврати во јануари со сопствена истрага за европските алкохолни пијалаци. Овој потег јасно ги таргетираше француските луксузни брендови на коњак, кои сочинуваат 99% од кинескиот увоз на овие ликери.
За време на посетата на Франција претходно овој месец, кинескиот претседател Си Џинпинг вети дека нема да воведува царини – барем не додека истрагата што ја започна Пекинг не биде дефинитивно завршена. Тврдејќи ја победата, претседателот на домаќинот Емануел Макрон му подари на Си неколку шишиња од најдобриот француски коњак како мировна понуда.
Кина е втор по големина извозен пазар за француски коњак, по Соединетите држави, со 61,5 милиони шишиња продадени таму во 2023 година, според податоците на БНИК.
Индустријата, исто така, се пожали дека француските власти не ја слушале доволно брзо кога предупредиле на ризикот Пекинг да тргне по секторот за коњак уште во септември минатата година – месецот кога претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен објави истрага за тоа дали државните субвенции кон кинеските производители на електрични возила беа неправедни.
Подготвено од М.Д.