04.04.2024 Скопје
Купувањето авионски билет ден пред да летате е поскапо отколку да го купите шест месеци однапред. За странците, таксито е поскапо во 17:00 отколку во 20:00 часот.
Ова се тактики за зголемување на цените кои се толку вкоренети во искуството на потрошувачите што тешко се забележуваат или на многумина едноставно не им е грижа. Сепак, во ерата на вештачката интелигенција, зголемувањето на цените – или „динамичното одредување цени“ за оние во бизнисот – станува сè почеста алатка за да им помогне на компаниите да ги зголемат своите маржи и, теоретски, да им даваат попусти на клиентите кога побарувачката е мала.
Се разбира, клиентите не секогаш го гледаат тоа така, и тоа создава сериозна ПР главоболка за бизнисите. Странската компанија Wendy’s минатиот месец на крајот се повлече од коментарите за своите динамични ценовни планови откако потрошувачите беа огорчени од идејата дека „брзањето на вечерата го прави вашиот хамбургер поскап“.
„Wendy нема да спроведе поскапување. Никогаш не ни беше план да ги зголемиме цените кога клиентите најмногу не посетуваат“, рече тогашниот портпарол.
JetBlue официјално воведе динамична цена за чекирани куфери оваа недела, која сега ќе чини од 35 до 50 долари во зависност од тоа кога летате, пишува Јордан Валински. Но, се чини дека промената беше применета на некои флаери пред објавувањето, и се разбира, луѓето беа налутени поради тоа.
Во меѓувреме, Амазон користи податоци во реално време за да ги приспособи цените на секои неколку минути и никој не изгледа премногу вознемирен поради тоа.
Па, зошто скокот на цената изгледа како таква измама?
Како што покажуваат истражувањата, луѓето се едноставно уморни. Иако инфлацијата се олади, цените остануваат високи, барем делумно затоа што корпорациите ги одржуваат цените „високи“.
Исто така, одеднаш „бакшишот“ станува мерило за пристојност, а на многумина им е лошо ако не ги почитуваат „правилата“, а сепак, од џебот полека по малку излегуваат се повеќе пари.
Подготвено од А.Ѓ.