15.04.2024 Скопје
Истражувањето на Институтот за јавно здравје на Србија „Д-р Милан Јовановиќ Батут“ покажа дека речиси две третини од адолесцентите живеат во семејство со двајцата родители, додека речиси 16 проценти живеат само со мајката, а пет проценти само со таткото.
Најголем број ученици велат дека отворено комуницираат со своите родители – две третини разговараат (многу лесно) со својот татко, додека 85 проценти имаат добра комуникација со својата мајка.
Сепак, значително помалку девојчиња од сите одделенија лесно комуницираат и со таткото и со мајката во споредба со 2018 година. Иако е охрабрувачки што мнозинството ученици веруваат дека нивните семејства им ја обезбедуваат потребната поддршка, процентот на деца кои веруваат дека нивните родители им ја даваат оваа поддршка е значително помал кај девојчињата од сите одделенија и кај момчињата во петто одделение на основно училиште, споредено со истражувањето од 2018 година.
Иако учениците наведуваат дека мајките се запознаени со многу важни прашања во нивниот живот, денес помалку знаат како нивните деца го поминуваат слободното време, што прават на Интернет и кои се нивните пријатели отколку пред пет години. Споредено со истражувањето од 2018 година, поголем процент на момчиња отколку девојчиња денес изјавиле дека нивните татковци знаат многу за тоа кои се нивните пријатели, како ги трошат парите и каде го поминуваат слободното време. Според сопствената проценка, речиси две третини од учениците имаат голема поддршка од врсниците во различни животни ситуации, а во споредба со претходната анкета, значително повеќе девојчиња во прво одделение во средно училиште ја оценуваат поддршката од врсниците како голема и значајна.
Најголем број ученици (околу 40 отсто) слободното време го поминуваат во организирани спортски активности, како фудбал, кошарка и одбојка, а најмал број од нив се вклучени во работата на детските и младинските организации – само 4,2 отсто. Кога станува збор за неорганизирани активности во слободното време, третина од учениците секојдневно поминуваат време со другарите пред зградата или во дворот или паркот, а исто толку „лежерно“ секој ден.
Сепак, студентите поминуваат поголем дел од денот користејќи електронски медиуми, а секој единаесетти ученик користи социјални медиуми седум или повеќе часа дневно. Речиси половина од девојчињата и една третина од момчињата постојано комуницираат онлајн со блиски пријатели, а процентот на ученици кои дигитално комуницираат со блиски луѓе речиси цело време во текот на денот е најголем меѓу учениците во прво одделение во средните училишта.
Секој петти ученик во петто и седмо одделение од основно училиште и прво одделение во средно училиште вели дека им е полесно да комуницираат за своите чувства на интернет отколку лично, додека секој десетти ученик покажува знаци на проблематична употреба на социјалните мрежи. што е поголем процент во однос на 2018 година. Севкупно, секој петти студент игра игри речиси секој ден или секој втор ден и тој процент не е променет во споредба со претходната анкета.
Подготвено од А.Ѓ.