20.03.2024 Скопје
Тепачки, ножеви, сексуално злоставување… Секој кој дури и ги следи вестите од германските училишта лесно може да помисли дека е во дистописки филм, приказна за беззаконието и правата на посилните.
Станува збор за десетици илјади прекини во училиштата во последните години, покажаа одговорите на анкетата. На пример, само во најнаселената покраина Северна Рајна-Вестфалија, имало 5.400 пријави за насилни прекршоци во училиштата во 2022 година.
Ова приближно одговара на вкупниот број училишта во покраината, што значи дека ваков инцидент се пријавува во секое училиште во просек еднаш годишно. И никој не знае колку непријавени случаи има.
Неодамна, 22-годишен маж во Петершаген, во близина на Берлин, упаднал во училиште вооружен со нож и гас или сигнален пиштол, а еден од вработените го вклучил алармот.
Исто така, 17-годишен студент со нож нападнал четворица ученици во Вупертал и сега е во притвор поради сомнение за обид за убиство.
Споредено со периодот пред пандемијата, бројот на вакви ексцеси во училишните згради и дворови значително расте, на пример во Северна Рајна-Вестфалија за околу 50 проценти во споредба со 2019 година.
Слично е и во другите провинции. Само во главниот град Берлин, според податоците на полицијата, во 2022 година имало 2.344 случаи на физички повреди во училиштата. Таму полициските патроли се повикани да интервенираат во училиштата во просек по пет пати на ден.
Убиствата се уште се ретки… Едно се случи во јануари во гимназија во близина на Хајделберг, каде 18-годишник со нож уби студентка.
Според Министерството за образование на Бранденбург, постојат многу причини за насилство во училиштата. Во одговорот на Министерството се споменуваат „дефицити во самоконтрола“, „недостиг на самодоверба“, но и искуство од семејно насилство.
Како што додаваат, содржината што прикажува насилство во медиумите и на социјалните мрежи исто така може да придонесе за агресија.
„Забележуваме дека оружјето се носи во училиштата почесто отколку порано“, вели Свен Винклер, шеф на Здружението на германски директори на училишта.
Најчесто, вели, се работи за ножеви и „лажно“ огнено оружје, оние кои верно имитираат вистинско.
Како што изјави Винклер, тешко е да се каже дали децата и младите имаат оружје со себе затоа што се подготвени на насилство или затоа што се исплашени и мислат дека мора да бидат подготвени за самоодбрана.
Но, некои експерти велат дека ништо не е како што изгледа. Развојниот психолог Херберт Шајтенхауер неодамна предупреди дека бројките се гледаат погрешно.
Според него, денес во училишните дворови има помалку насилство од пред дваесет години, но за нив почесто се пишува во медиумите.
Синдикатот на образованието и науката бара да се зајакне социјалната работа во училиштата.
„Драматичниот недостиг на наставници и премалку социјални работници во училиштата значи дека превенцијата на лице место е многу ограничена“, рече шефицата на тој синдикат, Ања Бензингер-Штолче.
Некои училишта веќе воведоа приватно обезбедување, како што е едно училиште во Бремерхафен, во близина на Бремен. Како што изјавија таму, учениците често кршеле прозорци, навредувале други ученици и професори или им се заканувале. Речиси секој ден по училишниот двор трчаа момци кои немаат што да бараат.
„Ситуацијата минатата есен беше многу немирна. Со чуварите повторно се се смири”, изјавила портпаролката на училиштето.
Подготвено од А.Ѓ.