banki deshavki

27.03.2024 Скопје

Највредниот бренд на светот е кинеската ICBC банка и вреди повеќе од БДП на Словенија. Европејците заостануваат, а руските кредитори продолжуваат да паѓаат.

Четирите најголеми кинески банки се на врвот на листата на 500 највредни банкарски брендови во светот, оставајќи ги американските и европските кредитори далеку зад себе, се вели во новиот извештај на консултантската компанија за вреднување на брендови Brand Finance.

Осма година по ред, првото место на листата на 500 најдобри светски банкарски брендови го доби ICBC (Industrial and Commercial Bank of China). Заемодавачот ја зголеми вредноста на брендот за 3% на 71,8 милијарди долари (65,77 милијарди евра), што е приближно еднакво на БДП на Словенија.

Брендот претставува еден од средствата на банката. Сепак, тој често е високо ценет во споредба со другите средства во неговите книги.

За да ја процени монетарната вредност на името на финансиската институција, Brand Finance подетално ја разгледа способноста на заемодавачот да го привлече вниманието и преференциите на клиентите и колку успешно овие заемодавци можат да ја задржат довербата на клиентите и значајните односи со нивните клиенти, меѓу другото.

Комбинираната вредност на брендот на 500-те банки во рангирањето е двојно зголемена во последната деценија и се зголеми за 2,3% во споредба со минатата година, достигнувајќи рекордно ниво од 1,44 трилиони долари (количина на пари блиска до номиналниот БДП на Шпанија).

Кинеските банки заземаат пет места во првите десет, покажувајќи силно закрепнување во споредба со претходната година. Речиси две третини од 74-те кинески кредитори на листата ја зголемија вредноста на брендот во текот на 2023 година.

„Кинеските банкарски брендови имаат силни резерви и можат да се потпрат на поддршката од централната влада доколку е потребно“, рече Дејвид Хеј, претседател и извршен директор на Brand Finance.

САД се на второ место по бројот на банки на листата. САД забележаа мал пад на вкупната вредност на брендот (сметајќи ги сите американски банки на оваа листа), што изнесува 332,2 милијарди долари (304,31 милијарди евра).

Оние кои се на другиот крај на рангирањето, кои доживуваат намалување на вкупната вредност на брендот на заемодавачот, се предводени од Русија (69%), Малезија (20%) и Нигерија (14%).

Поради меѓународните санкции наметнати на Русија, најголем пад во рангирањето забележаа двете најголеми брендови во земјата, VTB и Sber, кои паднаа за 91% и 63%, соодветно.

Европските банки испаднаа од првите десет места. Најголемиот банкарски бренд во Европа, HSBC, има вредност на брендот од 20 милијарди долари (18,32 милијарди евра) и се наоѓа на 11-то место во светот, по две години на 12-та позиција.

Брендот HSBC доби засилување откако го купи огранокот во Обединетото Кралство на пропаднатата банка во Силиконската долина во март 2023 година за 1 фунта, и откако ги претстави плановите за развој на нов и ребрендиран ентитет – угостителски за старт-ап заедницата – во САД, ОК , Блискиот Исток и Азија.

Според извештајот, и другите европски банки имале добри резултати. Оваа година, многу земји доживеаја силен комбиниран раст на брендот, со вкупен пораст на вредноста на брендот од 3,2% за целиот регион.

Франција, Холандија и Шпанија ја зголемија вредноста на брендот за по околу 10%.

Една од ретките успешни приказни дојде од шпанската Банко Сантандер, која го зазеде 13-тото место на рангирањето. Заемодавачот успеа да ја зголеми вредноста на својот бренд за 12% на 18,9 милијарди долари (17,31 милијарди евра) по кампањата со спонзорства, вклучително и со Ферари и Ф1.

Унгарија се издвојува во успешните приказни од земја по земја, бидејќи успеа да ја зголеми вкупната вредност на брендот за најголем износ меѓу првите 50.

„Подвиг што ОТП Банка го постигна сам“, се наведува во извештајот, додавајќи дека најголемата комерцијална банка во земјата толку многу ја подобрила вредноста на брендот што се искачила за 46 места во рангирањето на 177-то место во споредба со минатата година.

Извештајот пресметува дел од вредноста на брендот, врз основа на тоа колку е силен брендот, гледајќи колкава вредност дава заемодавачот. Оваа година тие открија дека локалните банки се повеќе ги надминуваат глобалните играчи во оваа област.

Индонезискиот BCA е рангиран како најсилниот банкарски бренд во светот, при што регионалните африкански играчи пријавиле високи оценки за силата на брендот, мерени на скала од 0-100.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author