tesla 1

12.02.2024 Скопје

Пазарот на електрични возила во Јужна Кореја се соочува со зголемени проблеми, а продажните перформанси на Тесла служат како драматичен пример за овој тренд. Во 2023 година, американската марка беше најголемиот извозник на електрични возила во азиската земја. Сепак, во јануари 2024 година, компанијата Тесла продаде само едно возило.

Додека резултатот на Тесла е особено драматичен пример за ситуацијата во азиската земја, пошироката индустрија за електрични возила исто така се соочува со предизвици. Факторите како што се нејасните стимулации за електричните возила, недостатокот на јавни станици за брзо полнење и загриженоста за квалитетот на возилата од кинеско производство го попречуваат побрзото ширење на електричните возила.

За споредба, Тесла продаде 1.022 возила во Јужна Кореја во декември 2023 година, за да се намали на еден автомобил во следниот месец. Предметниот модел Y е произведен во Кина.

За разлика од моделите направени на други пазари, оваа Tesla има батерија од литиум-железо-фосфат (LFP). Иако тоа го прави поевтин од американскиот Model Y, владата на Јужна Кореја неодамна воведе нови прописи кои го прават автомобилот прескап за да се квалификува за целосно даночно олеснување.

Не се само стимулации кои влијаат на продажбата на електрични возила. Стравувањата за безбедноста на батериите од кинеско производство се зголемија по неколкуте пожари кои беа објавени во јавноста.

Иако студиите покажуваат дека загриженоста за пожари на електрични возила е непропорционална со реалноста (132 пожари на електрични возила беа пријавени во Јужна Кореја во првата половина на 2023 година, во споредба со 4.000 пожари годишно за возила со мотори SUS), ова доведе до претпазливост кај потрошувачите и владините политики кои го ограничуваат инсталирањето на полначи под второто ниво во подземните гаражи.

Нацијата, исто така, се соочува со недостиг на станици за брзо полнење. Иако Јужна Кореја може да се пофали со најголем број полначи по возач во светот, околу 90 отсто од нив се бавни полначи.

Во исто време, земјата постигна голем напредок во електрифицирањето на својот возен парк, што значи дека станиците за полнење се пренатрупани, што пак предизвикува долго чекање на возачите.

Како резултат на овие растечки грижи, пазарот на ЕВ се намали (иако малку) за прв пат од 2017 година во Јужна Кореја. Во 2023 година, домашните потрошувачи купија 0,1 отсто помалку електрични возила отколку во 2022 година, кога беа продадени 157.823 единици, што доведе до загриженост за иднината на индустријата што ја споделуваат автомобилските компании ширум светот.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author