13.02.2024 Скопје
Популарноста на Фејсбук опаѓа, но неговите приходи од реклами ја финансираат иднината на Мета. Поминаа 20 години откако Марк Цукерберг првпат го објави „thefacebook.com“ од неговата соба во студентскиот дом. Што се случи следно? Оваа мрежа, која првично беше достапна само за студентите на Харвард, се прошири во универзитетските кампуси, а потоа и во целиот свет.
Оваа социјална мрежа зазема сè понепријатно место во „семејството“ на апликациите на Мета. Повеќето Американци сè уште ја користат оваа услуга. Сепак, три од четири луѓе веруваат дека Фејсбук „придонесува за влошување на состојбата на општеството“. Можеби ова е затоа што Фејсбук поттикна глобална криза со дезинформации и промовираше говор на омраза што води до геноцид. Фејсбук сè уште генерира милијарди долари приходи од реклами за Мета. Сепак, растот на корисниците е забавен до тој степен што компанијата штотуку објави дека повеќе нема да споделува колку луѓе користат Фејсбук.
Лажните религиозни содржини се повеќе се појавуваат на листата на најгледани објави на Фејсбук. Најактивните корисници на платформата за стриминг на игри се всушност оние кои испраќаат несакана содржина или спам. Соочени со зголемен притисок од TikTok, Мета го преуреди својот извор за да ги нагласи препораките над објавите од луѓе што ги познавате. Иако имаше промена на Фејсбук, тоа всушност беше само промена што не направи Фејсбук да изгледа како TikTok. Наместо тоа, промената го направи Фејсбук почуден, необичен и нелогичен.
Не е чудно што тинејџерите речиси и да немаат интерес за социјалната мрежа која е популарна меѓу нивните родители и баби и дедовци. Само 33 отсто од тинејџерите во САД велат дека понекогаш ја користат услугата, во споредба со 71 отсто во 2015 година. Оваа динамика, во која базата на корисници на Фејсбук старее побрзо од самиот производ, ги наведе некои аналитичари да заклучат дека социјалната мрежа еден ден ќе има повеќе профили на мртви отколку живи луѓе.
Фејсбук секако останува главна алка во метаверсот на Марк Цукерберг, дури и ако тоа веќе не е главна тема. Наместо тоа, Фејсбук е само една од апликациите на компанијата. Во 2021 година, формално беше деградиран кога Цукерберг го преименуваше во Мета.
„Нашиот бренд е толку цврсто врзан за еден производ што едноставно не може да претставува сè што правиме денес, а уште помалку во иднина“, рече Цукерберг за Фејсбук.
„Од сега па натаму, ние ќе бидеме првенствено метаверс, а не Фејсбук“, додаде тој.
Дали Мета успеа да стане компанија „првенствено метаверс“? Односно, дали неговата основна ориентација и фокус се смениле од претходниот фокус на социјалните медиуми до давање приоритет на развојот на метаверзумот, е предмет на дискусија. Неодамна, Цукерберг се обиде да ја претстави Мета како компанија за метаверс и вештачка интелигенција, приклучувајќи се во трката за развој на вештачка интелигенција.
Во исто време, единствената причина зошто амбициите на Цукерберг се дури можни е поради успехот на Фејсбук. Мета загуби десетици милијарди долари од своите инвестиции во метаверум. Исто така, се очекува да загуби уште повеќе во иднина. Компанијата исто така планира да потроши милијарди повеќе за инфраструктура за развој на вештачка интелигенција.
Овие инвестиции ќе одредат дали облогот на Цукерберг за иднината на социјалните мрежи е вистинскиот. Доколку Цукерберг ја реализира својата визија за четбот со вештачка интелигенција и иднината на метаверзумот, тоа во голема мера ќе биде возможно благодарение на финансискиот успех на најстариот и најздодевен дел од неговата деловна империја – Фејсбук.
Подготвено од А.Ѓ.