17.01.2024 Скопје

За клиентите, касата за самонаплаќање треба да обезбеди практичност и брзина. Трговците се надеваа дека тоа ќе им донесе големи заштеди. Затоа што зошто да платите шест работници кога можете да платите еден за да ги надгледувате клиентите кои самите ги скенираат производите? Сепак, технологијата за самостојно плаќање колосално пропадна.

Ова се тврди во извештајот кој опишува искуства со каси за самонаплата во Велика Британија и Америка. Клиентите се уште чекаат на ред пред редовните фискални каси. Нивните „попаметни“ каси се користат малку или воопшто не се користат и често се кршат. Технологијата, барем во овој случај, предизвика повеќе проблеми отколку добро.

„Ништо од ветеното не беше испорачано. Пазарите гледаа на самонаплатата како нешто возбудливо, нешто што ќе ги намали нивните трошоци – тие само требаше да ги заведат клиентите со нова технологија. Но, се покажа дека луѓето не го сакаат тоа и им треба помош кога користат каси за самонаплата на крајот, малопродажните синџири не штедат, туку губат пари“, вели Кристофер Ендрјус, вонреден професор и шеф на одделот за социологија на Универзитетот Дру во САД и автор на книгата „The Overworked Consumer: Self-Checkouts, Supermarkets, and the Do-It-Yourself Economy“.

Многу малопродажни компании имаат инвестирано милиони – ако не и милијарди – долари во технологија за самоплаќање, за која Ендрјус вели дека била развиена во текот на 1980-тите и почнала да се појавува во продавниците во 1990-тите. И покрај трошоците за нивната инсталација, многу трговци сега се откажуваат од овие „паметни“ каси. Волмарт отстрани некои за да спречи кражба, а синџирот супермаркети во Велика Британија, Buts, исто така го намали бројот на самопослужни каси бидејќи клиентите велат дека се бавни и несигурни.

Dollar General, еден од најбрзорастечките трговци на мало во Америка, исто така ја преиспитува својата стратегија. Во 2022 година, синџирот на попусти во голема мера се потпираше на технологијата за самонаплата, не беше невообичаено да се видат само еден или двајца вработени кои работат на цела продавница на Dollar General во некои области. И покрај инвестицијата, сега планираат да го зголемат бројот на вработени на маркетите „а особено на касите“, изјави извршниот директор на компанијата, Тод Васос.

Некои американски трговци на мало наведуваат кражба како мотив за отфрлање на „паметните“ каси. Податоците покажуваат дека продавниците за храна кои користат технологија за самонаплата имаат стапки на загуба двапати од просекот во индустријата. Друг неуспех на технологијата за самонаплата, велат експертите, е тоа што во многу случаи тоа едноставно не води до заштеда на трошоците на кои се надеваа компаниите.

Потрошувачите сакаат оваа технологија да функционира и ја дочекаа со раширени раце. Во истражувањето на 1.000 американски купувачи од 2021 година, 60 отсто рекле дека повеќе би сакале да користат самонаплата отколку со вработен кога ќе им биде даден избор, но 67 отсто од нив имале некаков проблем со самонаплатата. Повторно, и покрај фрустрациите со новата технологија, многу големи малопродажни синџири во САД и Обединетото Кралство најверојатно ќе ги задржат касите за самонаплаќање поради намалените трошоци.

„Тие потрошија на нив и сè уште се надеваат дека ќе ги натераат клиентите да ги користат повеќе“, вели Ендјус.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *