velika britanija london

22.01.2024 Скопје

Лондон е градот со најбавен сообраќај во светот, а жителите на американските градови поминуваат најмалку време на пат, покажуваат податоците на најновиот сообраќаен индекс на компанијата „ТомТом“.

Минатата година во Лондон беа потребни просечни 37 минути и 20 секунди за да се поминат 10 километри, што е минута повеќе од 2022 година и речиси две минути повеќе од 2021 година.

Просечниот возач кој поминува 10 километри во утринскиот и вечерниот шпиц секој ден поминува еден час и 28 минути во сообраќајот, губејќи 38 минути од сообраќајот во сообраќаен шпиц.

По Лондон, најбавен сообраќај има во Даблин, Торонто, Милано и Лима, каде возачите поминуваат растојание од 10 километри во просек меѓу 28 и пол и 29 и пол минути. Поради сообраќајниот метеж, жителите на тие градови губат по една минута за секој поминат километар.

Истражувањето е спроведено во 2023 година и опфатило 387 градови низ светот. Беше измерен сообраќајниот метеж, просечното време на патување, влијанието на сообраќајните часови, како и последиците од сообраќајниот метеж врз животната средина.

Лондон е најбавниот град дури и кога нема гужва, на пример ноќе. Под оптимални услови, на возачите во британската престолнина им требаат уште околу 25 минути за да поминат 10 километри. Тоа значи дека возачите во Лондон губат во просек по 12 минути на 10 километри поради сообраќајниот метеж.

Од друга страна, на возачите во Токио им требаат околу 18,5 минути за да поминат 10 километри во оптимален сообраќај, додека на истото патување им се потребни 23 минути и 40 секунди за време на шпицот, што значи дека губат само шест минути поради сообраќајниот метеж.

Истражувањето исто така покажа дека американските градови добро управуваат со сообраќајот, па возачите во градовите како Дејтон и Акрон во Охајо или Албани и Сиракуза во државата Њујорк губат многу малку време поради сообраќајот.

Меѓу градовите со најкратко време на патување се многу други американски градови, вклучувајќи ги Детроит, Мемфис, Тулса, Синсинати и Бафало, каде што се потребни 10 минути за да се патува 10 километри за време на шпицот.

Сите овие градови имаат големи автопати кои минуваат низ нив, така што просечната брзина е над 60 километри на час, а таква инфраструктура не е можна во градовите како Лондон или Даблин.

Во соопштението на компанијата се нагласува дека за намалување на сообраќајниот метеж не е потребно само изградба на нови патишта, или обновување на патните мрежи за автомобилите, туку да се даде простор за други видови сообраќај.

Најдобар пример за ова се Амстердам или Копенхаген, кои им дадоа поголемо значење на велосипедистите и пешаците.

Во главниот град на Холандија, кој има одлична велосипедска инфраструктура, во просек се потребни 17 минути и 10 секунди за да поминат 10 километри, додека возачите губат само четири минути и 21 секунда во сообраќајниот метеж.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author