10.01.2024 Скопје
Директорот на мостарскиот аеродром Марко Ѓузел договорил летови за Италија и Германија со италијанската компанија SkyAlps.
Начелно е договорено компанијата од следната година да отвори база во Мостар и да отвори дваесет неделни летови до неколку градови.
SkyAlps купува многу нови авиони. Компанијата моментално има 6 Dash 8-400 во својот возен парк, со уште 5 нарачани.
SkyAlps од Божано лета само три правци во текот на целата година и има 14 сезонски линии. Премногу за 6 авиони, за тоа би имале два авиони на врвот на главата, како што работеа до неодамна.
Но, 11 авиони се многу. За сето горенаведено, на компанијата и требаат најмногу четири авиони. Затоа, SkyAlps бара работа за преостанатите авиони.
Босна и Херцеговина е исто така добра опција за SkyAlps. Компанијата има одличен мал авион кој може да лета од БиХ до Германија, Швајцарија, Италија, Чешка, Словачка, Унгарија, Бугарија, Романија, Албанија, Грција.
Ѓузел бараше решение за Мостар, која е компанија која има мали авиони, која има доволно капацитет и која е подготвена да лета од Мостар.
Покрај тоа, Ѓузел бараше аеродром кој има слични оперативни проблеми како Мостар, и каде пилотите се обучуваат за комплицирани процедури. Единственото решение беше SkyAlps.
И Ѓузел започна тајни преговори со компанијата. И успеа да ја искористи ситуацијата во која компанијата има голем вишок на капацитет и се уште не се договорила за вработување на истата.
Многу брзо се договорија и го договорија финансирањето на линиите. Затоа, SkyAlps со Dash 8-400 ќе отвори четири линии од Мостар. Одличен авион, ја даде душата на Мостар. „Break even“ му е околу 35 патници. Тоа значи дека Мостар не треба да се полни со 70-80 патници за летови, туку со половина. Многу помал ризик, многу помалку потребни пари за субвенции.
SkyAlps ќе лета два неделни лета до Рим, Верона, Бари и Минхен. Вкупно осум неделни летови. Тоа значи дека само на овие летови Мостар во летната сезона ќе прими околу 20.000 нови патници.
SkyAlps ќе лета од две бази. Од Рим и од Верона. Првиот авион ќе врши летови Рим-Мостар-Минхен-Мостар-Рим, а вториот Верона-Мостар-Бари-Мостар-Верона.
Ѓузел е свесен дека Верона не е баш добра опција, но немал алтернатива бидејќи од некаде морал да го донесе авионот во Мостар. Ѓузел смета дека секоја линија има премин од Италија во лето заради аџиите. И тој е токму таму. На Рим му е јасно дека нема ризик. Мостар со години имаше доста фреквенции до Рим со кои Мистрал леташе до прекинот на операциите, а ова беше една од ретките линии дури и на FlyBosnia.
Рим секако е линијата со најголем потенцијал во Мостар.
Минхен е исто така надвор од прашањето. Огромната херцеговска дијаспора во Германија, особено во Минхен, секако ќе ги наполни авионите. Конечно, Минхен и Рим значат и можни поврзани патници бидејќи тие се големи центри.
Бари е изненадување. Сепак, Ѓузел тврди дека во 2014 и 2015 година, Бари бил една од најдобрите линии од Мостар, која имала околу 17.000 патници. Затоа, оваа линија е искуствена. Бидејќи летово истото треба да собере само 5000 патници, помалку од 1/3 од патниците од 2014 година, истото секако не е под знак прашалник.
Самиот SkyAlps ќе нуди врски преку Рим до Кроте, Кунео и Верона и од Верона до Рим. За очекување е дека ова лето SkyAlps ќе има повеќе нови линии од Рим и Верона и уште повеќе врски. Ѓузел вели дека билетите за летовите на SkyAlps треба да бидат пуштени во продажба овој петок, за три дена од сега.
Навреме, повеќе од два и пол месеци пред првите летови. Значи, договорот е сработен договор.
Ѓузел откри уште една ексклузивна информација. Беше постигнат начелен договор со SkyAlps за база на еден авион во Мостар во 2025 година и отворање на дваесет неделни летови. Покрај линиите што ќе се возат годинава, планирани се и летови за Штутгарт, Виена, Неапол, Палермо и Катанија.
А тоа би значело околу 70.000 патници кои SkyAlps би ги акумулирал годишно или околу 100.000 патници кои Мостар би ги имал во 2025 година без дополнителни летови од некои други превозници.
Подготвено од А.Ѓ.