10.01.2024 Скопје
Како дел од тековните подготовки за усогласување со антимонополските прописи на Европската унија, Apple продолжува да изнесува аргументи зошто не треба да дозволи постоење на продавници за апликации од трети страни. Најновиот аргумент што компанијата го даде е дека App Store не треба да се смета за една „платформа“, бидејќи тие тврдат дека работат пет различни продавници.
Apple долго време беше критикуван од антимонополските регулатори за неговата контрола врз продажбата на апликации за iPhone од трети страни. Без разлика дали сте потрошувач кој бара да купи апликација за iPhone или развивач што сака да продаде, единственото место за тоа е App Store.
Apple има апсолутна контрола врз апликациите што ги дозволува во својата продавница, како и врз условите за работа, вклучувајќи провизија од 15 до 30 проценти, што и програмерите и корисниците мора да ги прифатат. Многу регулатори, вклучително и Европската Унија, сметаат дека оваа практика ги прекршува законите за конкуренција.
Законот за дигитални пазари на ЕУ (DMA) конкретно наведува дека App Store спаѓа во нејзиниот опсег. Ова значи дека Apple мора да дозволи конкуренција на пазарот на апликации за iPhone, и се чини дека единствениот начин компанијата целосно да се придржува кон законодавството е да дозволи алтернативни продавници за апликации на iPhone. Крајниот рок за усогласеност е поставен до април оваа година, а Apple веќе работи на плановите за исполнување на овие барања.
Според „ДМА“, технолошките „платформи“ се конкретно дефинирани, а ЕУ јасно одредува кои производи и услуги на компании спаѓаат во оваа категорија. Меѓу нив е и Apple App Store.
Сепак, Apple ја оспорува оваа класификација, тврдејќи дека App Store не е единствена платформа.
Компанијата изјави пред Европскиот суд на правдата во Луксембург дека Европската комисија прави „материјални фактички грешки“ во разгледувањето на петте продавници за апликации со кои управува Apple како една основна платформа.
Apple тврди дека работи со пет различни продавници на уредите iPhone, iPad, Mac, Apple TV и Apple Watch, каде што секоја продавница дистрибуира апликации специфични за одреден оперативен систем и уред.
Иако iMessage во моментов не се карактеризира како платформа поради недоволниот број на редовни корисници во Европа (во споредба со WhatsApp, кој е попопуларен меѓу корисниците на iPhone), Apple продолжува да дава превентивни аргументи против можните идни промени.
Аргументите на Apple изгледаат неубедливи, особено тврдењето дека iMessage не спаѓа под „DMA“ бидејќи не е услуга заснована на плаќање и не генерира приходи од продажба на хардвер или обработка на лични податоци.
Иако разновидноста на App Store можеби не е многу важна, бидејќи самата продавница за апликации за iPhone би била доволно голема за да се квалификува како платформа, Apple може да успее да тврди дека нивните продавници за други уреди треба да бидат исклучени од разгледување кога станува збор за апликацијата од Законот за дигитални пазари.
Подготвено од А.Ѓ.