02.01.2024 Скопје
Стив Џобс, основачот на Apple, го започна проектот Титан пред 15 години.
Поточно, по средбата со тогашниот шеф на Фолксваген, Мартин Винтеркорн, на која се разговарало за иднината на автомобилската индустрија.
Се разбира, идејата на Стив Џобс не беше само да учествува во производството на возила. Исто како што iPhone го револуционизира пазарот на мобилни телефони, iCar е подготвен да го револуционизира пазарот на возила.
Тоа што Apple има мало или никакво искуство со автомобили навистина нема никаква врска со тоа. Денес, автомобилските компании и онака само склопуваат автомобили: скоро сите делови (се освен лимот, т.е. каросеријата) ги прават специјализирани компании и готови се доставуваат до производната линија, откако ќе ги развијат според добиените спецификации.
Значи, останува на Apple да смисли производ. Земете го ова „само“ многу опционално, бидејќи тука лежи најголемиот проблем. Затоа, тие веќе почнаа да ги „крадат“ најдобрите луѓе од конкуренцијата, така што автомобилот навистина ќе стане она кон што се стремат: нешто сосема друго.
Така дизајнерот Џулијан Хениг, познат како дизајнер на футуристичкиот концепт Audi RSQ за блокбастерот „Јас, робот“ со Вил Смит во главната улога, се пресели од Audi во Apple.
Раководител на комплетниот проект, на кој работат повеќе од илјада луѓе во седиштето на компанијата во Купертино, Калифорнија, е германскиот инженер Урлих Кранц со тридецениско искуство во BMW, со кредити за лансирањето на моделите i3 и i8.
И не само тоа: Apple тесно соработува со компании како Hyundai, Nissan, па дури и Mercedes, собирајќи информации и знаење. Уште повеќе, овие компании – поточно нивните фабрики – се сметаат за најголеми кандидати за работата на склопување на iCar.
Се разбира, Тим Кук, шефот на Apple, е под посебен притисок, бидејќи неговата цел не е само да биде подобар од Tesla, туку подобар од се што постои на пазарот денес.
Ризиците се големи, заработката не толку голема: на автомобилите, велат тие, може само да се сонува за бизнис профитот направен со мобилните телефони. Само кај Ферари е над 20 отсто, а кај Тесла не е ни 15 отсто, велат аналитичарите.
За разлика од Илон Маск, кој сака да покажува се што е поврзано со Тесла, Тим Кук крие детали како змиски нозе. Она што е познато е дека веднаш ќе има автономно возење на ниво 3, што значи дека ќе може целосно сам да вози, но возачот ќе мора да ја преземе контролата кога е потребно.
Во следната фаза веднаш се очекува ниво 5, што значи дека iCar нема да има ниту волан, ниту контроли на нозете.
Дури и најголемите скептици, на пример поранешниот шеф на Фолксваген, Херберт Дис, сега признаваат дека Apple е на последното ниво и дека многу веројатно можеме да очекуваме детали за возилото веќе следната година, со првите примери на патиштата во најдоцна 2027 година.
Подготвено од А.Ѓ.