https://www.flickr.com/photos/117536176@N08/26531073239/in/photolist-GqsFKe-2dY1nei-a9Smo8-a9SmTi-a9V9PA-awAXzv-qqeVh1-a9Va2A-cAWLFG-LHBAhq-a9V9Km-2ttVn-uRz31z-c56rfd-oYrKnJ-8T6Tur-2nk9vYc-a9Va4u-a9SmQr-5DiHbr-7W2qRB-6dKc6D-GrjVfa-ajZjHm-qXAESx-4wyaH8-8yALZe-a9Smze-91Lr7b-pH7iC-aJeuh-rS6KFJ-7jt4RG-3d7GJ7-ctYWh-2stMHh-agTSdE-owdecD-pmxSW8-2mM66Er-9M6Pwx-bPVj8-eH7SDz-6Sdcap-pCQYxw-WzskPF-4LUX1s-s3QNmC-9g3vJf-66Grno

06.12.2023 Скопје

На тестот ПИСА по читање, математика и природни науки најдобри резултати имаат учениците од азиските земји, додека земјите од Балканот се под просекот.

Учениците од Србија сè уште се под просекот по математика, читање и научна писменост, покажуваат резултатите од најновиот циклус на тестирање ПИСА за 2022 година.

Истите резултати ги забележаа и студенти од земјите во регионот: Црна Гора, Северна Македонија, Косово и Хрватска. Студентите од Словенија се нешто подобри.

Овие тестови на Организацијата за економска соработка и развој (ОЕЦД) ги полагаат 15-годишни ученици на секои три години, а учениците од Азија повторно блескаат, пред се од Сингапур, Кина, Тајван и Јапонија.

„Постигањата на учениците од Србија се на исто ниво како и во претходниот циклус од 2018 година, што значи дека не се изгуби многу во периодот кога училиштето беше нередовно и хаотично поради пандемијата. Но, она што се мери со тестот ПИСА, кој е сложено, развиено размислување и функционална примена на знаењето, не е важно за училиштата во Србија“, вели Драгица Павловиќ Бабиќ, поранешен координатор на ПИСА во Србија.

Во истражувањето за 2022 година учествувале околу 690.000 студенти од 81 земја, се наведува на веб-страницата на Институтот за евалуација на квалитетот на образованието.

Тие претставуваа приближно 29 милиони 15-годишни ученици во училиштата од 81 земја/економија.

Основната цел на ПИСА тестот е да се провери степенот до кој младите се способни да ги разберат и искористат дадените информации при решавање на релевантни проблеми од секојдневниот живот.

Покрај читање, математика и научна писменост, учениците решаваа задачи за креативно размислување.

Податоците за креативното размислување ќе бидат познати на пролет следната година.

ПИСА (Програма за меѓународно оценување на учениците – ПИСА) е програма за меѓународна евалуација на образовните достигнувања имплементирана од ОЕЦД и партнерите.

Програмата систематски го следи нивото на функционална писменост што ја постигнуваат петнаесетгодишните ученици од областите математика, природни науки и читање со разбирање.

Главната цел е да се испита степенот до кој младите се способни да ги разберат и искористат дадените информации при решавање на релевантни проблеми од секојдневниот живот.

ПИСА се спроведува од 2000 година во тригодишни циклуси, а по циклусот од 2025 година студијата ќе се спроведува секоја четврта година.

Учениците од Црна Гора постигнале полоши резултати од 2018 година и се под просекот на ОЕЦД.

Така тие се на 54 место по математика, 56 во читање и 62 во наука.

Од учениците од Црна Гора, полоши се нивните врсници од Северна Македонија, Косово и Албанија.

Учениците во Словенија и Хрватска постигнаа подобри резултати од другите ученици во регионот.

Словенија е единствената земја од поранешните југословенски републики со резултати над просекот.

Студентите од Сингапур го повторија успехот на претходните генерации од 2015 година.

Учениците од Сингапур постигнале просечен резултат од 575 поени по математика, 543 поени во читање и 561 поени во наука.

Заедно со Хонг Конг, автономен регион во Кина, Јапонија, Кореја и Макао (Кина) ги надмина сите земји во математиката.

Заедно со нив, уште 17 земји имаат резултати над просекот на ОЕЦД за математика (472 поени).

Просечните резултати на земјите од ОЕЦД се: 472 по математика, 476 во читање и 485 во науката во циклусот 2022 година, додека претходно тие беа околу 500 поени.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *