socijalni mediumi

27.12.2023 Скопје

Истражувањето спроведено од Гартнер, позната истражувачка и консултантска фирма, укажува на значителен пад на довербата на корисниците во социјалните мрежи.

Според оваа анкета, дури 53% од испитаниците сметаат дека социјалните мрежи денес се во полоша состојба во споредба со претходните години. Клучните фактори кои придонесуваат за овој негативен тренд се ширењето на дезинформации, токсичноста на базата на корисници и секогаш присутните ботови.

Оваа ситуација доведува до тоа корисниците да станат сè поскептични за содржината што се споделува на овие платформи. Како последица на тоа, многумина размислуваат да ја намалат својата активност на социјалните мрежи или дури и целосно да престанат да ги користат.

Загриженоста на потрошувачите не е ограничена само на моменталната состојба на работите. Предвидувањата за поголема интеграција на генеративната вештачка интелигенција (GenAI) во социјалните мрежи предизвикуваат дополнителна загриженост.

Според истражувањето, повеќе од 70% од испитаниците веруваат дека овој развој ќе има негативно влијание врз корисничкото искуство.

Емили Вајс, виш главен истражувач во маркетинг практиката на Гартнер, истакнува дека „додека социјалните мрежи остануваат главен канал за инвестиции во дигитален маркетинг, потрошувачите активно се обидуваат да ја ограничат нивната употреба“. Вајс додава дека значителен број корисници споделуваат помалку лични информации и содржини во споредба со претходните години. Ова претставува предизвик за Главните маркетинг директори (CMOs), кои треба да ги приспособат своите стратегии за стекнување и задржување клиенти.

Довербата во способностите на вештачката интелигенција, исто така, опаѓа, што ги натера некои потрошувачи да бараат брендови кои не се потпираат на вештачката интелигенција.

„Постои подсекција на брендови кои ќе ја избегнуваат вештачката интелигенција и ќе потенцираат похуман пристап“, објаснува Вајс.

Овој „акустичен“ концепт ќе се користи за да се оддалечат брендовите од перцепцијата на бизнисот базиран на вештачка интелигенција како безличен и хомоген.

Дополнително, до 2028 година, органскиот сообраќај на брендовите на пребарувачите се очекува да се намали за 50% или повеќе поради брзото усвојување на GenAI во пребарувачите. Овој тренд значително ќе ја наруши способноста на CMO да користат органско пребарување за да ја поттикнат продажбата.

„CMO треба да бидат подготвени за нарушувањето што ќе го донесе пребарувањето базирано на GenAI“, предупредува Вајс.

Оваа динамика укажува на неопходноста од прилагодување на маркетинг стратегиите на новите околности. Како што технологијата продолжува да се развива, брендовите и маркетерите мора да најдат начини да останат релевантни и привлечни за потрошувачите кои се повеќе бараат автентичност и доверливост.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author