Image by azerbaijan_stockers on Freepik

05.12.2023 Скопје

Во понеделникот, министрите за транспорт на ЕУ усвоија заеднички став за новите правила во областа на безбедноста на патиштата, кои вклучуваат директива за возачки дозволи и размена на информации за сообраќајни прекршоци.

Во март оваа година, Европската комисија, како дел од законодавниот пакет за безбедност на патиштата, предложи воведување единствена дигитална возачка дозвола во ЕУ и нови правила кои ќе ја олеснат наплатата на сообраќајните казни извршени во друга земја-членка, како како и одземање на возачки дозволи.

Комисијата предложи и младите возачи над 17 години да можат да го полагаат тестот и да возат доколку се придружувани од постари возачи, да се воведе пробен период од најмалку две години за младите возачи по полагањето и нулта толеранција за возење под дејство на алкохол за млади возачи . Иако младите возачи сочинуваат само осум проценти од сите возачи, две од пет сообраќајни несреќи со смртни последици вклучуваат возачи помлади од 30 години.

Во својот став, Советот на ЕУ прифати најголем дел од одредбите од предлогот на Европската комисија, со тоа што предвидуваа одредени измени во однос на пробниот период за младите возачи, со кои се почитуваат овластувањата на земјите-членки.

Во заедничкиот став на земјите-членки, врз основа на кој ќе преговараат со Европскиот парламент за конечниот текст на законот, се предвидува и скратувањето на рокот на важност на возачките дозволи за постарите возачи да остане доброволно. Се воведуваат и појасни одредби за проверка на физичката и менталната способност за возење. Исто така, предвидено е лица кои имаат државјанство на една земја членка и постојано живеалиште во друга земја-членка да можат да го полагаат теоретскиот дел од возачкиот испит во земјата на нивното државјанство, но таква можност не е предвидена за практичниот дел од тестот.

Се предлага и проширување на листата на сообраќајни прекршоци кои ќе бидат казнети на ниво на ЕУ. Сегашната листа вклучува вкупно осум сообраќајни прекршоци, меѓу кои се брзо возење, некористење појас, поминување на црвено светло на семафор, возење под дејство на алкохол или дрога, неносење заштитен шлем, движење во забранета сообраќајна лента и неправилна употреба на мобилен телефон или други комуникациски уреди додека возите.

Предлог-законот за размена на информации за сообраќајни прекршоци ќе овозможи одлуката за одземање на возачка дозвола во една земја-членка да се применува во сите земји-членки, што често не е случај сега поради дупките во законот. Истото важи и за други сообраќајни прекршоци кои ќе бидат казниви на ниво на ЕУ.

Комитетот за транспорт и туризам на Европскиот парламент минатата недела го усвои предлог ставот за пакетот закони за безбедност на патиштата.

Европскиот парламент ќе гласа за овие нацрти на пленарната седница во декември, а потоа претстојното белгиско претседателство ќе ги започне преговорите со претставниците на парламентот за конечниот текст на законот.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author