15.11.2023 Скопје
Многу луѓе не сакаат електричен автомобил поради досегот, времето на полнење, траењето на батеријата и други проблеми, но една студија сега потврди дека главната причина за недостигот на усвојување електрични автомобили е многу поедноставна – високите цени на електричните автомобили ги држат купувачите на страна.
Истражувањето на S&P Global покажа дека речиси 50 отсто од потрошувачите ширум светот сметаат дека цените на електричните возила се превисоки, иако се свесни за нивните предности. Повеќето електрични автомобили во САД и Европа се големи и луксузни модели, па високата цена е логична. Но, дури и во другите делови на светот каде што има многу подостапни електрични возила, како што е Кина, повисоката цена на електричните автомобили ги одбива купувачите.
Истражувањата покажаа дека цената не е единствениот проблем кај електричните автомобили. Имено, многумина се жалат на практичноста на користењето. Меѓу потрошувачите анкетирани од S&P Global, 46 отсто рекле дека се загрижени за времето на полнење, а 44 отсто се загрижени за достапноста на полначот.
Исто така, полнењето дома сè уште не станало решение за проблемот. Само 51 отсто од сопствениците на електрични возила во истражувањето изјавиле дека имаат полнач дома, а повеќето не се подготвени да платат дополнително за да инсталираат брз полнач од тип 2 во нивната гаража. Наместо тоа, повеќето сопственици на автомобили сакаат да ги полнат на работа или на јавна станица за полнење, што ги зголемува трошоците за поседување електричен автомобил.
Добрата вест за производителите на автомобили е дека загриженоста за автономијата на автомобилите се чини дека многу се намалила. Само 29 отсто од луѓето во истражувањето рекле дека очекуваат електричното возило да може да вози повеќе од 300 милји со едно полнење. Околу 19 отсто се задоволни со автономија помеѓу 404 и 483 километри, додека за 21 отсто, 323 до 403 километри е сосема во ред. Во моментов има многу автомобили на пазарот кои ги исполнуваат очекувањата на опсегот на повеќето купувачи.
Што се однесува до оние кои се активно заинтересирани да купат електричен автомобил, најмногу ги привлекува заштедата на гориво (69 проценти од испитаниците), потоа поволностите за животната средина (56 проценти), а третата најважна причина се перформансите и искуството во возењето (31 отсто).
Сепак, тие заинтересирани купувачи се многу помалку од пред две години. Имено, во 2021 година, 86 отсто од потрошувачите изјавиле дека се отворени за купување на електрично возило како нивно следно возило. Сега има само 67 отсто од нив, што е сепак нешто повеќе од 2019 година, кога 58 отсто од клиентите биле заинтересирани да купат електричен автомобил.
Добрата вест за производителите на автомобили е дека загриженоста за автономијата на автомобилите се чини дека многу се намалила. Само 29 отсто од луѓето во истражувањето рекле дека очекуваат електричното возило да може да вози повеќе од 300 милји со едно полнење. Околу 19 отсто се задоволни со автономија помеѓу 404 и 483 километри, додека за 21 отсто, 323 до 403 километри е сосема во ред. Во моментов има многу автомобили на пазарот кои ги исполнуваат очекувањата на опсегот на повеќето купувачи.
Што се однесува до оние кои се активно заинтересирани да купат електричен автомобил, најмногу ги привлекува заштедата на гориво (69 проценти од испитаниците), потоа поволностите за животната средина (56 проценти), а третата најважна причина се перформансите и искуството во возењето. (31 отсто). Сепак, тие заинтересирани купувачи се многу помалку од пред две години. Имено, во 2021 година, 86 отсто од потрошувачите изјавиле дека се отворени за купување на електрично возило како нивно следно возило. Сега има само 67 отсто од нив, што е сепак нешто повеќе од 2019 година, кога 58 отсто од клиентите биле заинтересирани да купат електричен автомобил.
Подготвено од М.Д.