14.11.2023 Скопје
Грешките се суштински дел од станувањето независни. Потребно е време за малите деца да стекнат самоконтрола и совршени вештини кога учат нешто, на пример да го совладаат врзувањето чевли.
Марија Монтесори беше вистински визионер на полето на раното образование. Таа ја сфати важноста на грешките во животот на децата. Таа увиде дека со трпение и доверба можеме да поттикнеме одлучност кај децата и на тој начин да им помогнеме да постигнат успех и храбро да ги надминат предизвиците.
„Грешките се дел од животот. Со совладување на овој концепт, децата ќе имаат бескрајни можности за она што можат да го постигнат“, вели Марија Монтесори, чиј концепт и денес им помага на децата да го достигнат својот целосен потенцијал.
Методот Монтесори се заснова на слободата на раст без прекумерни корекции и ограничувања. Пристапот на Мари Монтесори кон образованието во раното детство поттикнува истражување и експериментирање наместо да се стреми кон совршенство. Таа нагласува дека прекинувањето на процесот на учење за да се поправат грешките може да ги спречи децата да развијат страст за нивните интереси. Наместо да се фокусира на корекција, нејзиниот стил на настава се обидува да поттикне љубопитност за децата да можат да испробуваат нови идеи и да учат преку искуство.
„Грешките се отскочна штица до успехот. Кога им дозволуваме на нашите деца да прават грешки, тие можат повеќе да ги ценат нивните достигнувања и да имаат самодоверба да истражуваат нови идеи. Плус, тоа им помага да научат дека неуспехот е дел од животот – што ја гради издржливоста на долг рок“, смета таа.
Нејзиниот концепт вклучува учење без осудување или чувство на несоодветност. На крајот, ова ја поттикнува истрајноста и гради самодоверба, бидејќи секоја грешка се гледа како можност за раст.
Подготвено од А.Ѓ.