20.11.2023 Скопје

Трите најголеми земји на ЕУ се залагаат за кодекси на однесување без иницијален режим на санкции за моделите на основа, наместо прописни обврски во правилникот за вештачка интелигенција.

Законот за вештачка интелигенција е водечко законодавство на ЕУ за регулирање на вештачката интелигенција врз основа на нејзиниот капацитет да предизвикува штета. Досието моментално е во последната фаза од законодавниот процес, каде што Комисијата на ЕУ, Советот и Парламентот се собираат во „трилози“ за да ги израмнат конечните одредби на законот.

Преговорите за првиот сеопфатен закон за вештачка интелигенција во светот беа нарушени со подемот на ChatGPT, разноврсен тип на систем за вештачка интелигенција познат како Општа намена AI, кој е изграден на моќниот модел на основа на OpenAI, GPT-4.

Целокупното законодавство е загрозено по зголеменото противење од Франција, која доби поддршка од Германија и Италија во нејзиниот притисок против каква било регулатива за моделите на фондации.

Тешките тела на ЕУ – Франција, Германија и Италија – побараа од шпанското претседателство со Советот на ЕУ, кое преговара во име на земјите-членки, да се повлече од повеќеслојниот пристап за кој се чинеше дека има консензус на последниот политички трилог во средината на октомври.

Како одговор, претставниците на Европскиот парламент го напуштија состанокот за да дадат сигнал дека оставањето на моделите на фондации надвор од законот не е политички прифатливо. Во последниве недели, шпанското претседателство се обиде да посредува за решение меѓу парламентарците на ЕУ и најневолните европски влади.

Сепак, трите земји во неделата (19-ти ноември) циркулираа нон-пејпер кој покажува малку простор за компромиси, имајќи предвид дека хоризонталните правила за моделите на темелите би биле против технолошки неутралниот и заснован на ризик пристапот на Законот за вештачка интелигенција, кој има за цел да зачувување на иновациите и безбедноста во исто време.

„Инхерентните ризици лежат во примената на системи со вештачка интелигенција, а не во самата технологија. Европските стандарди можат да го поддржат овој пристап следејќи ја новата законска рамка“, се вели во документот, додавајќи дека потписниците се „спротивставуваат на двостепен пристап за основачките модели“.

„Кога станува збор за моделите на фондации, ние се спротивставуваме на воведување непроверени норми и предлагаме да се вградат за да се изгради во меѓувреме на задолжителната саморегулација преку кодекси на однесување“, се вели понатаму во нон-пејперот, истакнувајќи дека тие ги следат принципите дефинирани во Г7 со процесот во Хирошима.

Наместо тоа, трите земји тврдат дека регулирањето на системите за вештачка интелигенција за општа намена кои можат да бидат достапни за специфични апликации, наместо за модели на основа, ќе биде повеќе во согласност со пристапот заснован на ризик.

За да се имплементира овој пристап, Париз, Берлин и Рим предлагаат развивачите на основни модели да треба да дефинираат картички за модели, техничка документација која ги сумира информациите за обучените модели за широка публика.

„Дефинирањето на картичките за модели и нивното ставање на располагање за секој модел на основа претставува задолжителен елемент на оваа саморегулација“, се наведува во нон-пејперот, нагласувајќи дека овие картички ќе мора да ги содржат релевантните информации за можностите и границите на моделот и да се засноваат на најдобрите практики во заедницата на програмери.

Обезбедените примери вклучуваат број на параметри, наменети употреби, потенцијални ограничувања, резултати од студии за пристрасност и црвенило за проценка на безбедноста.

Нон-пејперот предложи тело за управување со вештачка интелигенција да помогне во развојот на упатства и да ја провери примената на картичките за модели, обезбедувајќи лесен начин да се пријави секое прекршување на кодексот на однесување.

„Секое сомнително прекршување во интерес на транспарентноста треба да биде јавно објавено од страна на органот“, продолжува документот.

Трите земји, исто така, не сакаат да се применуваат санкции на почетокот. Според нив, режим на санкции би бил воспоставен само по систематски прекршувања на кодексите на однесување и „соодветна“ анализа и проценка на влијанието на идентификуваните неуспеси.

За трите, европските стандарди, исто така, би можеле да бидат важна алатка за создавање адаптивни капацитети потребни за да се земат предвид идните случувања.

Подготвено од А.Ѓ.

 

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *