21.11.2023 Скопје
Повеќе главни огласувачи ги повлекуваат своите реклами од X во услови на растечки реакции против антисемитските содржини на платформата. Apple, Disney и Lionsgate, наводно, ги суспендирале рекламите од платформата неколку дена откако сопственикот на X, Илон Маск, се чини дека јавно ја поддржува антисемитската теорија на заговор. Warner Brothers Discovery исто така ги паузираше своите реклами.
Компаниите се приклучуваат на IBM, кој во четвртокот потврди дека ги суспендира своите реклами додека истражуваше извештај во кој беше откриено дека рекламите за нејзината поделба Вотсон се појавуваат заедно со пронацистичка содржина. Извештајот, објавен од надзорската група Media Matters, исто така откри реклами за Apple, Oracle и други технолошки компании заедно со слична содржина.
Извршен директор на X претходно објави дека објавите идентификувани од Media Matters веќе не можат да се монетизираат и дека „системот X намерно не поставува бренд до овој тип на содржина, ниту, пак, брендот активно се обидува да ја поддржи оваа содржина со пласирање. Извршниот директор на X, Линда Јакарино, исто така рече дека „Х исто така беше исклучително јасен за нашите напори за борба против антисемитизмот и дискриминацијата“.
Многу од огласувачите на X веќе долго време се загрижени за состојбата на говорот на омраза на платформата, но заминувањето на Apple, Disney, Lionsgate и IBM е уште еден удар за и онака проблематичниот рекламен бизнис на компанијата. Неодамнешниот твит на Маск, во кој тој изрази согласност со сметката која промовира антисемитска теорија на заговор, се чини дека поттикна повеќе огласувачи да ја повлечат платформата, барем привремено.
Apple одлучи да го „паузира“ целото рекламирање на платформата, иако не е јасно дали одлуката е поттикната од твитот на Маск, извештајот на Media Matters или и двете. Ова не е првпат компанијата да изрази загриженост за насоката на платформата под водство на Маск и нејзината улога како главен огласувач. Извршниот директор на Apple, Тим Кук, во септември изјави дека компанијата „постојано“ разгледува дали треба да продолжи да се рекламира на X. Apple, исто така, накратко ги паузираше рекламите на X (тогаш Твитер) минатата година, поради „недоразбирање“ меѓу двајцата директори.
Последниот егзодус на огласувачи доаѓа една година откако групите за граѓански права повикаа на бојкот на огласувачите по преземањето на Твитер од Маск поради загриженоста за порастот на говорот на омраза и релаксираните политики за умереност на содржината под Маск. Иако некои големи огласувачи на Твитер се вратија на платформата, рекламниот бизнис на компанијата никогаш не закрепна. Маск во текот на летото изјави дека приходите од реклами на компанијата се намалени за повеќе од 50 отсто.
Подготвено од А.Ѓ.