02.10.2023 Скопје
Повеќе од 11.000 половни автомобили се увезени во првите осум месеци во Босна и Херцеговина од годинава во однос на истиот период лани, а автосалоните посочуваат дека забележале и зголемување на продажбата на половни автомобили во однос на лани.
Дирекцијата за индиректно оданочување (ИТА) на БиХ соопшти дека вредноста на увезените автомобили до крајот на август изнесува 349.328.911,53 евра.
До крајот на август годинава увезени се 46.954 автомобили, додека во истиот период во 2022 година биле увезени 34.313 автомобили.
„Во првите осум месеци од годинава увезени се 40.299 половни автомобили и 6.655 нови, додека во истиот период лани се увезени 28.467 половни и 5.846 нови автомобили“, посочуваат од Управата.
Како што наведоа, најскапиот автомобил што бил увезен во БиХ во првите осум месеци од годинава вредел 257.663,39 евра, додека за тој автомобил царините изнесувале 43.819,28 евра, а се работи за мерцедес бенц мајбах со 680 4 матици.
Според податоците со кои располага ИТА, вредноста и бројот на увезени автомобили варираат од година во година, па така најмногу автомобили се увезени во 2018 година – 76.357, а најмалку во 2020 година – 40.963.
Од салонот за автомобили „КИА центар“ во Сараево велат дека продажбата на автомобили во овој салон е значително зголемена.
„Нашата продажба е зголемена во однос на минатата година. Ми се чини дека секоја година се повеќе се увезуваат автомобили во Босна и Херцеговина“, велат од овој салон и додаваат дека нивните клиенти се претежно редовни клиенти.
Игор Гавран, економски аналитичар, истакнува дека не е изненаден од фактот што увозот на половни возила пораснал повеќе од нови.
„Поразвиените земји се префрлаат на електрични возила и таму се потешко се продаваат половни автомобили со традиционални мотори, а домашните купувачи имаат послаба платежна моќ и новите возила им се помалку достапни“, вели Гавран.
Тој објасни дека се уште има зголемување на продажбата на нови возила, што делумно може да се објасни со пониските каматни стапки во БиХ во однос на стапката на инфлација во претходниот период.
„Но и поради релативно поповолните услови за набавка. Сепак, тешко е да се даде целосно објаснување без структурата и типовите на возилата, односно да се разбере дали и колку од нив се комерцијални во споредба со исклучиво приватните“, заклучи Гавран.
Подготвено од А.Ѓ.