elektrichni avtomobili

07.10.2023 Скопје

Пинпави Пулсавад, 38-годишна сопственичка на компанија за услуги за слугинки во провинцијата Сарабури, не жали за нејзината одлука да купи електричен автомобил за нејзиното секојдневно патување.

„Откако го купив мојот електричен автомобил пред неколку месеци, многу луѓе и пријатели се распрашуваа за мојот избор, изразувајќи загриженост за неговата ефикасност и одржување, имајќи предвид дека електричните возила (ЕВ) се релативно нова технологија во Тајланд“, сподели таа.

„Ги уверив дека темелно ги истражував информациите поврзани со ЕВ на интернет и се консултирав со сегашните корисници на ЕВ додека не се уверив во мојот избор. Сега, јас сум многу задоволна од тоа“, додаде Пулсавад.

Пинпави избра ултра електрично возило GWM ORA Good Cat 500, кое имаше цена од околу 970.000 бати. Таа го направи ова купување на саемот за автомобили во Бангкок претходно оваа година.

„Напорно ги истражував информациите за ЕВ речиси секој ден за да го најдам најдобриот електричен автомобил врз основа на критериуми како што се достапност, ефикасност, карактеристики, осигурување и услуги по продажбата“, објасни таа.

Пинпави патува приближно 100 километри повратен пат од нејзиниот дом во Ајутаја до нејзината канцеларија во Сарабури речиси секој ден. Нејзиното месечно трошење за јавна наплата изнесува околу 2.000 бати, значително помалку од 5.000 бати што ги плаќаше за нејзиниот автомобил на бензин.

Таа има намера наскоро да инсталира домашен полнач, потег за кој верува дека дополнително ќе ги намали нејзините трошоци за енергија во иднина. Кога ги споредува трошоците за гориво, таа нагласува дека електричните автомобили се поекономични за возење од автомобилите на бензин бидејќи тие се потпираат на струја наместо на бензин.

Сепак, Пинпави препорачува поединците кои тргнуваат на долги патувања да размислат за преземање апликации за да помогнат во лоцирањето на мрежите за полнење со јавно достапни DC брзи полначи на патот, како и да идентификуваат бензински пумпи погодно лоцирани надвор од главните автопати или места за одмор.

Китипонг Палават, 49-годишен службеник во приватна компанија, со месеци размислувал дали да остане со автомобил на бензин или да премине кон ново електрично возило.

Тој се консултираше со бројни корисници на ЕВ и спроведе опширно интернет истражување пред на крајот да одлучи да купи BYD Atto 3, по цена од околу 1,2 милиони бати.

Процесот на донесување одлуки на Китипонг се заснова на пет клучни фактори: достапност, потрошувачка на енергија, внатрешен и надворешен дизајн на автомобилот, одржување и осигурување.

Тој го раскажа своето искуство возејќи од Бангкок до Чантабури, растојание од приближно 250 километри, што трае околу 3 часа.

„И на поаѓањето и на враќањето, застанав на бензинска пумпа за да наполнам. Беше погодно како и полнењето дома и траеше околу 40 минути. Потрошив околу 500 бати, значително намалувајќи ги моите дневни трошоци“, рече тој.

Китипонг нагласи дека електричните автомобили стануваат сè повообичаени, а големите производители на автомобили се тркаат да ги произведат и да ги претстават на пазарот. Тој забележува зголемен интерес за оваа зелена технологија, сметајќи дека е еколошка и прифатлива за корисниците, со тивки мотори и модерен дизајн.

На прашањето за загриженоста во врска со батериите на електричните возила, особено со оглед на нивната висока цена и локација под автомобилот, Китипонг не изрази загриженост.

„ЕВ батеријата е поставена под автомобилот, но со внимателно возење, несреќите се малку веројатни. Треба да останеме смирени и да не се грижиме премногу поради тоа. Покрај тоа, ЕВ доаѓа со автомобилско осигурување за да ја заштитам мојата инвестиција“, увери тој.

Студијата го истакна зголемувањето на задоволството на клиентите со ЕВ и промената кон традиционалните фактори како што се квалитетот и стилот на возилото, покрај само опсегот.

Политиките на тајландската влада насочени кон промовирање на електричните возила и новите индустрии на кривата S, заедно со стимулациите за производителите на автомобили да инвестираат во тајландскиот ЕВ сектор, одиграа значајна улога во влијанието врз одлуките на Пинпави и Китипонг да купат електрични возила. Сепак, тие изразуваат загриженост за недостигот од специјалисти за ЕВ и квалификувани работници потребни за поддршка на растот на ЕВ и сродните индустрии.

Од лансирањето на U-Drive во Тајланд, UOB игра клучна улога во поврзувањето на играчите во екосистемот EV за да се справи со болните точки на крајните корисници и да го поттикне прифаќањето на EV. U-Drive нуди:

– сеопфатен пакет решенија за зелено финансирање кои го покриваат синџирот на вредност на ЕВ од крај до крај од добавувачи на автомобилски компоненти, сопственици на брендови, дилери, играчи на инфраструктура за полнење на ЕВ до крајни корисници. Поточно, крајните корисници, бизнисите и поединците можат да уживаат во флексибилните опции за финансирање;

– за нивните ЕВ опрема за полнење. Навистина, клиентите можат да уживаат во предностите кои вклучуваат 0% IPP (план за плаќање на рати) за опрема за полнење EV од партнерите во инфраструктурата за полнење EV на UOB, вклучувајќи ги BigPhaisan Project Co., Ltd., ESPRO Noodoe и Schneider Electric.

Додека автомобилската индустрија преминува кон електрична мобилност, водена од зголемената побарувачка за електрични возила со батерии, тајландската влада одобри сеопфатен пакет стимулации за зајакнување на прифаќањето на ЕВ во земјата. Овие стимулации опфаќаат даночни намалувања, субвенции и ослободувања и за увозните и за домашно произведените електрични возила, со цел Тајланд да се позиционира како центар за производство на електрични возила во Азија.

Купувачите на ЕВ во Тајланд можат да уживаат во субвенциите кои се движат од 70.000 до 150.000 бати за нивните возила. Овие стимулации се дел од пошироката стратегија насочена кон поттикнување на локалното производство на ЕВ и сродните компоненти.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author