11.10.2023 Скопје
ЕУ воведе радикални промени во возачките дозволи кои би можеле да имаат значително влијание врз постарите возачи, како и врз сопствениците на потешки автомобили.
Новиот нацрт на предлогот, кој го презентираше известувачот на Европскиот парламент, Карима Дели, предизвика големо внимание во јавноста. Постои загриженост дека предложените промени би можеле најмногу да влијаат на постарите возачи и почетниците.
Според предлогот, возачите над 60 години ќе треба да ги обновуваат своите дозволи на секои седум години, додека оние над 70 години ќе мора да го обновуваат тоа на секои пет години. За оние над 80 години, ќе биде потребно обновување на секои две години со задолжителни медицински прегледи и дополнително образование.
Но, тоа не е се, промените ќе ги почувствуваат и сопствениците на потешки автомобили, како теренци, пикапи и комбиња. ЕУ има намера да воведе нова категорија Б плус лиценца за автомобили со тежина поголема од 1,8 тони. Оваа одлука доаѓа поради перцепцијата дека потешките возила често се вклучени во повеќе несреќи отколку полесните автомобили. За да ја добијат оваа дозвола возачите ќе треба да полагаат нов тест, а право на полагање имаат само лица над 21 година.
Дополнително, младите возачи би можеле да подлежат на построги правила, особено кога станува збор за ноќно возење. Известувачот на Deli предлага воведување ограничувања на брзината за новите возачи и ги советува земјите-членки да постават построги правила за возење помеѓу полноќ и 6 часот наутро.
Главната причина за оваа ревизија е желбата на ЕУ да го намали бројот на загинати на патиштата. Минатата година имаше 20.000 смртни случаи во сообраќајни несреќи во рамките на ЕУ, а целта е таа бројка да се намали на нула до 2050 година.
Конечното гласање за овој нацрт-предлог е закажано за крајот на 2023 година.
Подготвено од Д.Ц.