Image by prostooleh on Freepik

26.10.2023 Скопје

Понекогаш најдобриот начин да им помогнете на вашите деца да успеат е да им сметате, попречувате.

Ова го тврди новинарката од Харвард и истражувач на успешни методи на воспитување Џенифер Брехени Валас.

Во својата книга „Никогаш доволно: Кога притисокот на достигнувањата станува токсичен – и што можеме да направиме за тоа“, Валас ја истражува токсичната култура на достигнувања и начините на кои екстремниот притисок може да му наштети на менталното здравје на децата.

Валас интервјуираше психолози и 6.500 родители низ САД. Во многу случаи наидувала на родители кои верувале дека нивните деца се тие кои инсистирале да се запишат на потешки изборни и воннаставни програми.

„Родителите што ги запознав кои имаа најуспешни деца не ја охрабруваа секоја можност. Тие не ги натераа своите деца да бидат најдобри во сè. Тие не ги натераа да се истакнат во услови на сè поголема конкуренција за да влезат во најдобрите колеџи во земјата“, напиша Валас.

„Ставовите и однесувањето можат да бидат заразни“, покажува истражувањето.

Анксиозноста и менталното здравје на децата и тинејџерите можат да се влошат едноставно затоа што се околу врсниците е стрес заради училишни или воннаставни активности. Кога тоа ќе се случи, можеби ќе треба да интервенирате и да го охрабрите детето да забави.

„Во мојот дом, инсистирам на осум до девет часа спиење ноќ. Јас ги принудувам децата да го сторат тоа. Мора да се одморите. Мора да се одморите“, додава Валас.

Успешните родители го прават она што сакаат нивните деца да го прават. Тие формираат здрави навики и врски. Тие не се оптоварени со работа кога ќе се вратат дома, да спијат доволно и да поминат квалитетно време со семејството.

„Нашите деца гледаат несовпаѓање помеѓу нашите зборови и нашите постапки кога се исцрпуваме, обидувајќи се да го обезбедиме најдоброто за нив“, заклучува Валас во својата книга.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *