https://www.freepik.com/free-photo/elegant-woman-standing-gas-station_7724863.htm#query=refueling&position=4&from_view=search&track=sph

18.10.2023 Скопје

Синтетичките горива се означени како „зелена алтернатива“ на обичниот бензин и дизел, што ќе им овозможи на возилата SUS да останат на европските патишта и по 2035 година.

За да бидат почисти, синтетичките горива се произведуваат со зафаќање на CO2 во воздухот, кој по согорувањето се враќа во атмосферата, па вкупните емисии се нула.

Според сегашните правила на ЕУ, може да се користат само е-горива кои се 100% неутрални, но нафтената индустрија сака да го релаксира тоа правило, а еколошката групација Transport & Environment тврди дека ако индустријата ги исполни своите цели, е-горивата ќе испуштаат пет пати повеќе CO2 од електричните возила.

Нафтената индустрија се залага за правила со кои би се легализирале е-горивата кои се 70% почисти од бензинот и дизелот, а доколку тој закон биде усвоен, возилата со електронско гориво би можеле да испуштаат 61 грам CO2 еквивалент на километар во 2035 година. Од друга страна, ЕВ би испуштал само 13 грама CO2 на километар.

Сепак, гледањето само на CO2 не открива сè. Покрај овој гас, возилата што користат синтетички горива го загадуваат воздухот и со азотни оксиди, а здружението ја повикува ЕУ да ги задржи строгите правила, велејќи дека синтетичкото гориво не треба да се смета за гориво без емисија.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author