14.10.2023 Скопје

Во првиот дел од 2023 година, пазарот на недвижности значително забави, со последователно забавување на продажбата и раст на цените и закупнините.

Зголемен е и бројот на оние што ги напуштаат големите градови за да го бараат својот прв дом во внатрешноста, при што Милано има удел во движење што надминува 30 проценти, додека во 2019 година тој бил само 21 процент. Ова е она што произлегува од резултатите што ги презентираше Tecnocasa Group во Palazzo delle Stelline во Милано за пазарот на станбени недвижности и трендовите во кредитниот сектор.

Континуираното прилагодување на каматните стапки што ги спроведува ЕЦБ значително го намали нагорниот тренд што го карактеризираше пазарот по пандемијата. Оние кои треба да купат со хипотека се особено казнети. Потоа, постои општа клима на несигурност што доведува до повнимателно однесување од страна на потенцијалните купувачи. Сепак, нема знаци за намалување на малите инвеститори кои се во пораст, поттикнати пред сè од желбата да се заштити капиталот и да се практикуваат краткорочно изнајмување, благодарение на важните туристички текови кои ја засегаат нашата земја.

Всушност, податоците на Tecnocasa нагласуваат зголемување на процентот на оние кои купуваат за инвестирање од 16,8 проценти на 19,6 проценти на национално ниво.

„Во првата половина на 2023 година“, вели Фабијана Меглиола, раководител на Канцеларијата за истражување на Текнокаса, „продажбата на станбени објекти во Италија била 350.855 со намалување од 12,5 отсто во споредба со истиот период во 2022 година. Главните општини забележаа малку повисока контракција (-14 проценти) во споредба со не-главните општини (-11,7 проценти)“.

Метрополите забележаа пад на трговијата за 14,9 проценти.

Меѓу големите градови, најзначајно намалување на обемот е забележано во Болоња (-23,3 проценти), Бари (-22 проценти) и Милано (-20,0 проценти). Цените на куќите забавија растот во овој прв дел од 2023 година, особено во големите градови кои забележаа +0,6 отсто. Вредностите на внатрешноста на метрополите го затвораат првиот дел од 2023 година со раст од 0,6 отсто.

Што се однесува до времето на продажба, заклучно со јуни 2023 година, Милано и Болоња се потврдени како најбрзи градови, со 56 и 68 дена соодветно, при што Милано се влоши малку во споредба со пред една година (тоа беше 52 дена). Побарувачката во големите градови, од јули 2023 година, сега се чини дека е главно концентрирани на трисобни станови кои сочинуваат 40 отсто од барањата, а потоа следуваат двособните со 25,1 отсто и четирисобните со 22,7 отсто.

Сценариото за продажни времиња се одрази и на просечните применети попусти, кои забележаа пораст во однос на пред една година и достигнаа -8,1 отсто.

Во однос на пазарот за изнајмување, по остриот пад во 2020 година, тој закрепна веднаш по укинувањето на ограничувањата поради пандемијата. Во првиот дел од 2023 година, забавување има и во овој пазарен сегмент: +3,4 отсто за гарсоњера, +3 отсто за двособни и +3,2 отсто за трисобни станови. Милано се потврдува како град со највисоки месечни кирии (775 за гарсоњера, 1069 за двособен стан и 1453 за трособен стан).

Што се однесува до набавките за инвестиции, меѓу големите градови Милано е на подиумот со 39,1 отсто од продажбата, што е значително поголем удел во однос на претходните години кога флуктуирал меѓу 23 и 27 отсто. Тоа е потврда за големиот интерес што ломбардската престолнина предизвикува кај инвеститорите и благодарение на бројните зафати за регенерација планирани во градот.

„Во првата половина на 2023 година“, објаснува Пјеро Теранова, аналитичар на истражувачката канцеларија на Tecnocasa Group, „просечната возраст на купувачите во Италија се зголемува и, по години на опаѓање, изнесува 43,8 години. Овој тренд е детерминиран и од растот на инвеститорската компонента, цел што има повисока просечна старост. Дури и во Милано го гледаме овој тренд пресврт, при што просечната возраст се зголемува на 41,4 години. Во Италија има прогресивен раст на процентот на купувања кај самци, кој во 2023 година надминува 33 отсто, додека во 67 отсто од случаите купуваат семејствата. Во Милано, процентот на купувања од самци е уште поголем и изнесува 50,8 проценти“.

Расте процентот на жители во големите градови кои се преселуваат во внатрешноста за да го купат својот главен дом. Ова е тренд што започна со доаѓањето на пандемијата, пред доаѓањето на Ковид, всушност, само 18 отсто од купувачите се преселиле во внатрешноста, додека сега достигнавме 23 отсто, удел никогаш не евидентиран во последните години. Овој тренд е уште поочигледен во Милано кој има удел од патувања во внатрешноста што надминува 30 отсто, додека во 2019 година тоа беше само 21 отсто.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *