18.10.2023 Скопје
Во текот на вчерашниот ден, хрватското министерство за море, транспорт и инфраструктура соопшти дека хрватскиот државен пат Д403 денеска ќе биде пуштен во сообраќај.
Најскапиот пат во Хрватска, како што го нарекуваат од самиот почеток на изградбата, пред три години, попладне треба да биде отворен за сообраќај на возила.
На церемонијата на отворање на клучката Шкуриње ќе присуствуваат премиерот Андреј Пленковиќ и вицепремиерот и министер за море, транспорт и инфраструктура Олег Бутковиќ.
„Хрватски патишта“ вчера потврдија дека е завршен техничкиот преглед на патот долг само три километри и вреден 60 милиони евра, како и дека е издадена употребна дозвола за патот, со што се исполнети сите предуслови за ова пат, кој ги поврзува контејнерскиот терминал на загрепското крајбрежје и клучката Шкуриње на обиколницата Риека, денеска ќе биде пуштен во сообраќај.
На трасата на патот Д403, кој го изгради конзорциумот на компаниите „ГП Крк“, „Колектор ЦПГ“ од Словенија и „Еуроасфалт“ од БиХ, изградени се голем број сообраќајни објекти со голема побарувачка, каде што речиси целиот пат, не долги дури три километри, поминува низ засеци, тунел, железнички подвозник или вијадукти, така што практично целата е под земја или во воздух.
Најсложениот објект на патната траса беше тунелот Подмурвице со три ленти, долг 1.300 метри, низ кој сообраќајот ќе се одвива по две ленти на угорницата, од влезот од кружниот тек до зградата на Западниот трговски центар во правец на клучката Шкуриње, а во едната лента во другата насока. Паралелно со главната тунелска цевка, во рамките на проектот е изграден и тунел за евакуација долг 850 метри, заедно со неколку излези за евакуација на површината.
Сообраќајот од тунелот излегува од кружниот тек, од кој води до контејнерскиот терминал, прво преку подвозникот под железничката пруга, а потоа преку вијадуктот Пиопи од едната страна и вијадуктот Млака до раскрсницата со улиците Звонимирова и Бенчиќева на другиот, кој ќе обезбеди поврзување на новиот пат со мрежата на градски патишта во западниот дел на центарот на Риека.
Изградбата на патот Д403 започна пред нешто повеќе од три години, а текот на изградбата беше проследен со бројни непредвидени и неочекувани потешкотии, почнувајќи од избувнувањето на пандемијата Ковид-19, која во голема мера ги наруши синџирите на снабдување на пазарот, бидејќи како и работните услови и силите за мобилност на работната сила, преку руската специјална воена операција во Украина, која доведе до голема енергетска криза и бројни други тешкотии, како и до голема инфлација во последната малку повеќе од една година.
И покрај се, работите што ги изведуваа „ГП Крк“, словенечките „Колектор ЦПГ“ и „Еуроасфалт“ од БиХ завршија околу три месеци подоцна од првично најавените рокови за завршување, кои требаше да бидат на крајот на јуни, односно на почетокот на јули годинава.
Подготвено од А.Ѓ.